• Tyche82

Låg kroppstemperatur

I natt hade vår dotter bara 35,6 när vi tempade henne. Vi blev rätt förvånade och tempade 3 gånger med samma resultat (två rektala och en oral).
    Idag har hon normal temperatur och är pigg. Hon är förkyld vilket var anledning till att vi kollade henne när vi gick och la oss.

• Svar på tråden Låg kroppstemperatur
  • katrina

Jag har oxå låg temp. Hade tex 35,6 när jag blev inskriven på förlossningen. Hemma med min termometer brukar jag landa på´36,0 Oralt. Vet inte om det ser annorlunda ut för barn. Vissa har väl låg temp helt enkelt.

• lia76

Normalt att ha feber åt det andra hållet, brukar jag ha... Även min äldsta dotter kan ha feber nedåt istället för uppåt.
    Men vi har rätt så låg annars också... runt 36 ligger vi på.

När vi var på förlossningen efter att hon fötts så hade hon 36,2... De ville at thon gärna skulle ha en temp på 37 innan vi fick åka upp till BB... Åtminstone lite över 36,5
    Men hon stannade på 36,4 och dte spelade ingen roll hur länge de väntade, hon stanade på den tempen... vi fick åka upp ändå
    Ja tack för det... för hon har sällan 37... Har hon 37 och lite över så har hon feber

• Tyche82

Hon brukar inte ha låg temperatur, det brukar inte någon av oss ha - snarare tvärtom.
    Det kanske var en engångföreteelse. Jag är inte direkt orolig, mest nyfiken.

• lia76
    Tyche82 skrev 2009-07-21 21:30:44 följande:
    Hon brukar inte ha låg temperatur, det brukar inte någon av oss ha - snarare tvärtom. Det kanske var en engångföreteelse. Jag är inte direkt orolig, mest nyfiken.
    Som jag skrev... barn kan ha feber åt andra hållet... dvs nedåt istället för uppåt..
    Det brukar min dotter ha
  • Tyche82
    lia76 skrev 2009-07-21 21:32:12 följande:
    Som jag skrev... barn kan ha feber åt andra hållet... dvs nedåt istället för uppåt.. Det brukar min dotter ha
    Vet du varför? Jag kan ju googla men jag är lat
  • Åskan

Jag vet också att barn kan ha det. Fick höra det på f-utbildning. Har glömt varför... MIn son hade det nån gång när han var mindre.

Svar på tråden Låg kroppstemperatur