Hatar att vara blyg
Jag har ett problem som jag har dragits med sedan jag var liten. Jag är otroligt blyg! Jag vet aldrig vad jag ska säga när jag pratar med andra och drar mig för att säga något alls.
När jag gick på gymnasiet så berättade mina då nya vänner att de i början hade tyckt att jag var värsta snobben pga min attityd. Snobb är det sista jag är, men känner mig däremot bortkommen och otrygg. Jag är rädd att våra grannar tycker som mina gamla gymnasiekompisar gjorde innan de lärde känna mig.
Fortfarande som vuxen och förälder känner jag på samma sätt. Jag vet inte vad jag ska säga till grannarna och när barnen vill leka med kompisar skriker det i mig. Självklart vill jag att mina barn ska leka med sina kompisar....men att ringa och fråga blir ju mitt jobb.
Genom åren har jag förlorat mina flesta vänner pga några har flyttat och att jag själv har flyttat. Att vara vuxen och blyg gör det inte lätt att hitta vänner heller..... Jag skulle vilja gå på Friskis & Svettis tex, men tycker det är jobbigt att gå dit. Tänk om alla andra känner varandra? Eller, om där är någon som är förälder till mina barns kompisar...och jag MÅSTE prata. Jag vet inte vilket som är värst....att vara ensam bland människor där alla känner varandra eller att där är massa jag "känner".
Jag vill inte vara så här blyg och jag har verkligen kämpat med min blyghet. Jag har ett yrke där man absolut inte borde vara blyg och tvingar mig dagligen till situationer som är jobbiga. På jobbet är det inte lika jobbigt längre. Har dock varit där i 8 år så jobbarkompisarna känner jag, men jag har ändå väldigt mycket kontakt med andra också. Telefonkontakter, möten, föredrag mm.
Min dotter är också blyg och jag vill absolut inte att hon ska bli som jag. Hennes pappa är mer framåt, inte jätteframåt, men har inga problem med att ringa hit och dit och pratar med folk som man ska.
Själv tycker jag det är obehagligt när försäljare ringer eller om det ringer på dörren. Knäppt! Jag vet!
Åh, vet inte vad jag vill med det här....känner mig bara så ensam. Sambon tycker jag är jättetramsig.