Någon mer än jag som tycker epilering gör ont?
Hur effektiv tycker du att epilering är egentligen? Tips på hur man kan minska smärtan? Rekommendation på bra apparat? Lindrigare alternativ?
*står i valet och kvalet*
Hur effektiv tycker du att epilering är egentligen? Tips på hur man kan minska smärtan? Rekommendation på bra apparat? Lindrigare alternativ?
*står i valet och kvalet*
Beror ju på vilken kroppsdel... Jag har en epilator som jag kör på benen. Första gången var det ganska hemskt JA. Men då ingick en isig påse som man kunde ha som bedövande innan man epilerade- så det tog bort den värsta smärtan. Andra gången verkade huden vant sig och det gjorde inte lika ont- använde ispåsen lite mindre denna gång men tog ett större område nu. Första gången enbart underben, andra gången lår också. 3 gången helt utan is och det var helt oki. Nu har jag kört 8 gånger typ och berörs ej.
Jag älskar denna epilator! HATAR vaxning- gud så arg jag var efter att testat vax :) Och rakning är ju värdelöst! Nu epilerar jag och sen tar det en vecka innan man ens ser hår- och det man ser är mjukt och stör inte på ännu en vecka eller 2.
tips på bra epilator; Braun. Silk épil
Har också Brauns Silk épil, den är faktiskt riktigt bra. Som miss nöjd säger, efter några gånger är det inget problem längre! Har dock testat att närma mig bikinilinjen, kan säga att DET gör ont! Men kanske är det också en vanesak.
miss nöjd skrev 2009-07-21 21:55:38 följande:
Nybliven fru A skrev 2009-07-21 21:59:18 följande:
Alltså, saken är den att jag testade på underbenen en gång, men det gjorde så ont så tårarna började rinna, men när man rakar så kommer ju stubben dagen efter redan... Efter den gången har jag inte vågat mig på epileringen igen och tillråga på allt gick apparaten sönder häromdagen. Nu funderar jag på om jag vågar köpa en ny. Inte kan det göra så mycket ondare på mig än på er?!
man blir ju så rödprickig o ful efteråt!! i ett par dar!
Tycker ni att massagerullarna fungerar som finns på apparaten (de små gröna rullarna...)?