• ankilii

Hästshampo får håret att växa så det knakar?

Jag har hört att hästshampo är jättebra om man vill ha tjockare och mer hår. En tjej sa att hon och nån hon känner har testat det och att det funkar.
    Hon sa att man måste skumma in med hanskar så att man inte får det på kroppen för då kan det växa hår där, det hade tydligen hänt hennes kompis.
    Jag vet inte riktigt vad jag ska tro men tunnhårig som jag är så hoppas jag att det funkar. Vågar inte testa ifall det skulle vara dåligt för håret så jag frågar er, är det någon som hört någonting liknande??

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-18 23:02
    Vad jag har förstått så påverkar inte hästschampo kroppsbehåringen för då skulle ni hästägare se ut som håriga små troll.
    Men är det ingen som har testat på huvudet?
    I övrigt så ska man äta krossade linfrön och b-vitamin om man vill få håret att växa.
    Tack allihopa!

• Svar på tråden Hästshampo får håret att växa så det knakar?
  • redneck girl

fasiken vad hästarna skulle bli lurviga;) tror att det är rent båg.ska kolla i morgon vad häst shampoo innehåller.vi har ju två kusar.och jag har inte håriga armar och händer,fast jag shamponerat båda två många ggr.du får nog hitta på något annat för hårväxten.vitaminer?

• Summerlove

Vore spännande... =) min kusin berättade om att några kompisar till henne åt hästvitaminer!!! Som gjorde att håret växte snabbare och att det faktiskt funkade. Men hon vågade inte prova för nån hade frågat en läkare om det var skadligt och denne hade sagt att njurarna kunde ta skada eller något likande..

Men jag undrar hur håret skulle kunna börja växa på andra ställen på kroppen om man råkade få schampo där? Jag är frisör och hår växer ju bara där det redan finns hårsäckar... Om nån provar vill jag gärna veta hur det går!

• Zimbasson

Min svärmor jobbar som veterinär och jag frågade henne och hon garvade rejält.
    Så det är bara en myt att det skulle funka, det är framtaget till hästar och inte till människor!!
    Däremot så rekommenderar jag regaine till killar, det om något funkar!!
    Lycka till!

• Darling06

Jag vet att Mane`n tail är ett schampo för hästar men som används flitigt av diverse kändisar. Enl reklamen iaf.
    Jag hittar det schampot på www.lyko.se Du har en rullist på vänstra sidan, bläddra ner till Mane`n tail så hittar du de olika produkterna:)
    Har ingen egen erfarenhet av det men det e säjert bra:) Tror dock inte att du blir hårig på andra delar av kroppen, haha..

• MaryD

Que?

Då skulle jag i så fall ha VÄLDIGT håriga händer...och även fält på kroppen med mycket hår (då det skvätter schampo). Nej, detta är nog bara skitsnack då jag schamponerat min och andras hästar under många år och varken fått mer hår själv eller mer hårväxt på hästarna.

• Bebbe2006

Det finns inga schampon eller andra produkter som du kan ha i håret för att de ska växa fortare. Det kommer inifrån. Ät rätt och lagom så växer håret och blir starkt och friskt.

• vackrastarflow

Jag använde hästschampo ett tag (såldes i vanliga schampoavdelningen) och håret blir blankt av det, men jag använde det främst för att jag själv har tjockt hår (och tjocka hårstrån).

Att man skulle bli hårig på andra ställen låter som en klassisk råttan-i-pizzan-myt

Svar på tråden Hästshampo får håret att växa så det knakar?