• elinlovesjoel

rullar runt, när kommer krypet?

hej alla!
    väldigt ny här (mitt första inlägg!)
    Nu kan Joel rulla runt till att ligga på mage och han kan med armarnas hjälp lyfta på huvudet. Hur lång tid tar det tills "krypet" kommer?
    Ni som redan har barn hur lång tid har det handlat om?
    man vill ju så gärna se lite "kryp" (Joel är snart 4 månader)

• Svar på tråden rullar runt, när kommer krypet?
  • BlommyNess12

Min lilla son kunde vända sig om från rygg till mage och tvärtom när han var 3-4 månader och han lärde sig krypa när han var 8 månader.

• Angel1978

det är väldigt indiviuellt. Alla barn kryper inte. En del hoppar på rumpan, en del liksom drar sig fram och en del ställer sig upp direkt..
    Det tar tid för rygg och ben att bli tillräckligt starka.. Tror inte vår son kröp förrän han var 8-10 månader.. Först ska han ju lära sig att sitta och det kan ta tid då även där ryggen måste vara tillräckligt stark..

• elinlovesjoel

ska dom lära sig att sitta först? Det visste inte jag, okej.
    jaja då är det väl bara att avakta på att han ska lära sig sitta istället

• mejmej

min son kravlade med väldig fart vid fedm/sex månader men kröp inte fören åtta månader plus. började krypa ungefär samtidigt som han började resa sig. rulla runt åt båda håll kan jag inte säja exakt då han var så nöjd på mage att han inte hade behov att ta sig till rygg. rygg till mage vid 3mån pluss

• virvelflickan

Min dotter började åla fram när hon var 6 månader och gjorde det ca en månad innan hon kom på att det fungerade bättre att krypa :)

• Tinnys

Min första och sista kröp vid 6 månader och gick vid 10. Mitten killen kröp vid 8 månader och gick vid 14 månader.

• Hello Kitty 80
    elinlovesjoel skrev 2009-07-22 08:27:39 följande:
    hej alla!väldigt ny här (mitt första inlägg!)Nu kan Joel rulla runt till att ligga på mage och han kan med armarnas hjälp lyfta på huvudet. Hur lång tid tar det tills "krypet" kommer? Ni som redan har barn hur lång tid har det handlat om? man vill ju så gärna se lite "kryp" (Joel är snart 4 månader)
    Oj, det kan nog ta ett par månader innan han börjar krypa. Först ska de ju komma på hur man kommer upp på knä, sen hur man ska koordinera ben och armar för att komma framåt. Det är vanligt att de kryper baklänges i några dagar eller veckor innan de får in rätt teknik. Vanligt är också att barnet står och gungar i krypställning några dagar eller veckor innan det börjar krypa baklänges.
    Din son har ju just lärt sig steg 1 av flera steg han måste lära sig för att kunna krypa så du får ha tålamod och räkna med att det kan ta ett par månader innan han kryper.
    Ska tillägga att det inte är sådär jättevanligt med bebisar som kryper vid 4 månader så det är ingen brådska
  • rileysmom

Min dotter rullade runt vid 4 månaders ålder, men kröp inte förrän hon var nästan 10 månader!

• Cesso

Min lilla tjej rullade rúnt när hon var 4 månader och kröp när hon var 5 månad precis, och lärde sig sitta vid 5 och en halv.
    Så det varierar. Hon lärde sig krypa innan hon satt.

• CCA

min dotter rullade runt när hon var 3månader och började krypa när hon var 8mån

Svar på tråden rullar runt, när kommer krypet?