Hampus 07 skrev 2009-07-22 14:44:21 följande:
Hej alla..är i v 38+6 och jag har samma symtom som ni. är även omföderska. började i min vänstra ljumsken som träningsvärk och ilningar typ (från v22) men mer nu i slutet 2veckor tillbaka och värst dom 2 sista dagarna så har det känts mer som hugg/kramp som om någon hugger med en kniv eller något i båda ljumskarna.. viker mig av smärtan och den kommer oftast om jag har suttit ner eller går fort eller tar förstora steg.. så i går ringde jag faktiskt
fl o frågade vad det kunde va o om det va normalt... fick som svar:det är mina liggarment som är utdragna/ut tänjda och eftersom bebbis har fixerat sig o trycker på ner är det även nerver som ligger i kläm.. fick som råd att inte sitta med benen i kors utan bredbent och försiktigt resa mig upp när man har suttit ner.. sova med kudde mellan benen.. inte göra några förhastade rörelser.. försöka vila så mycke jag kan nu det sista.. har man ett bälte så kan det hjälpa men eftersom det sitter så långt ner gör det inte det på mig.. det är ungefär som foglossningar fast det sitter i ljumskarna....hoppas ni förstod något av det jag fick till mig av
fl... och lycka till med att leva som en snigel det sista eller som skalman ungefär... ;)
Tack för ditt svar! Det du skriver är ungefär precis så som jag tänkt, det enda jag hakar upp mig på är att det alltid är på högra sidan för mig, men det kanske har med att göra hur barnet ligger..?