• Solan Gundersen

Mkt symptom varannan dag...

Jag är i v 5+5, och känner av mina symptom (växtvärk, lite ömma bröst, illamående) i princip varje dag. Det konstiga är att varannan dag känner jag av dem jättemycket; kan knappt äta, ligga på mage osv, och varannan dag är de mycket svagare. Jag vet att det är normalt att symptomen varierar, men det är så konstigt... Blir helt nojjig...

Nån fler som känner igen sig i detta?

Har hört att gravidhormonerna fördubblas ca varannan- var tredje dag. Kan det ha med det att göra?

• Svar på tråden Mkt symptom varannan dag...
  • jempasan

Hejsan!
    Jag är nu i v6. Förra veckan hade jag precis så, varannadag jättegravid med ömmande bröst och varannandag ingenting. Man blir toknojig...skitjobbigt.
    Nu denna vecka har jag lite fast hela tiden. Brösten ömmar, fast mer på kvällen. Molande mensvärk i ryggslutet som kommer och går under dagen. Helt slut i kroppen.
    Inget illamående. Har du det?

• Solan Gundersen

Hej! Tänk vad lättad man blir när man får höra att man inte är ensammast i världen om nåt

Mina bröst har också ömmat mer på kvällen, men igår och idag har jag känt dem hela tiden nästan. Molvärken känns också större delen av dagen.

Illamåendet kom litegrann i lördags (v 5+1), och slog till rejält i söndags. Kände inget illamående på måndag, men var helt väck tisdag; kunde knappt äta alls. Idag mådde jag lite illa imorse, och sen har det återkommit ibland, ffa när det har gåt några timmar mellan måltiderna. Rätt taskig matlust överhuvudtaget :-P

Och tröttheten, herregud! Aldrig minder än två tupplurar på en dag...

• jempasan

Tjena!
    Ja, du har ju illamåendet oxå.
    Jag förstår att det är jobbigt men skulle gärna ha det oxå som ännu ett stort bra tecken. Alla tecken mottages tacksamt! Allt för att man inte ska behöva undra så mkt.
    Jag är bara trött i kroppen, men jag behöver inga tupplurar. Det är väl oxå normalt antar jag.

• MajBjörn

oj oj oj vilken resa du har framför dig med olika sorts känslor som d både blir nojjig av, glad av och trött på.
    jag har ett barn sedan innan och ett till på väg, är i v33. jag har känt precis som du i början sen avtar det runt v 12/15 sen känner man ingenting och mår precis som innan man blev grav och sen runt v 19/20 kommer det igen.
    det är fullt normalt att känna en massa konstigheter i början och har man inte barn sedan innan så är det inte så lätt att veta vad det är.
    mensvärk är helt normalt, ömma bröst, illamående, extrem trötthet o.s.v. lika normalt.
    var inte orolig försök att njut istället, som sagt det är en resa du har framför dig coh den är lång men underbar.
    lycka till

(ps: nu fick jag intrycket av att du inte har några barn sedan innan)

• Solan Gundersen

Det här är vårt första barn Vet att alla symptom är normala, och att det också är normalt att de kommer och går, men just varannandags-grejen är ju skum...

Håller med om att det är skönt m symptom, så man inte tror att man inbillat sig alltihop

Har redan varit vaken några timmar, och än så länge inte känt nåt alls idag Kommer bli sinnessjuk innan det här är över... Tror ju på en gång att nåt är fel, att den dött och att loppet är kört...

Det tog oss 2,5 år att bli gravida, och tanken på att det skulle ta lika lång tid igen är mördande... Vi har genomgått IVF två ggr med negativa resultat, men lyckades nu bli gravida spontant

• MajBjörn

Har själv fått veta av läkaren att det var kört för min del, efter 7 års försök.
    Slutade hoppas och blev gravid spontant utan någon som helst hjälp. Tro mig jag var också nojjig i början, men det lägger sig. Man blir man. MAn kan inte gå o vara konstant orolig i 9 månader så på något sätt lugnar kroppen ner en tror jag.
    Lite längre fram kommer du/ni känna mer och då är det lättare att vara lugn pga fosterröresler m.m.
    Detta kommer gå bra bara njut =)

• Solan Gundersen

Vad skönt att det ordnade sig för er!

Skönt med lite pepp! Tack!

Svar på tråden Mkt symptom varannan dag...