Vad heter hotellet?
Om man ska från Docklands till Greenwich så måste man ta DLR. Det går inte att åka till Greenwich med Jubilee Line. Hållplatsen där man hoppar av i Greenwich heter Cutty Sark.
In till de centrala delarna av London är ju däremot Jubilee Line utmärkt. Alla stationer är dock inte så barnvagnsvänliga, men på kartorna finns en symbol för rullstol där jag tror att alltid hiss finns. Med Jubilee Line kan man ju ta sig till ex stationen Green Park (nära till Piccadilly Circus, Buckingham Palace, Harrods etc) eller längre norrut till Oxford Street.
Docklands består av lite olika delar, som är helt olika. Många delar i Docklands är lite "ruffiga" och inte så roliga. Andra delar är bara bostadsområden (inga turiststråk) och sen har vi Canary Wharf (finansdistriktet) med alla sina skyskrapor. Där finns massor av restauranger och ett jättestort shoppingcentra. Vid Canary Wharf finns en del som heter West India Quay (där bodde vi en period) där det finns mysiga restauranger med uteserveringar.
Det finns en fiskmarknad i Docklands (Billingsgate market) men det är mer för restauranger och liknande. De har öppet jättetidigt på morgonen, ca 06-08) och släpper inte in barnvagnar. Min man försökte sist vi var där, men blev stoppad i dörren med vagnen.
Om ni är där över en helg så kan jag tipsa att besöka matmarknaden vid London Bridge station (på Jubilee Line). Den heter Borough Market och är verkligen mysig. Där kan man sen promenera längs Themsen, antingen västerut förbi Shakespeare's The Globe och Tate Modern (konst) eller österut till The Tower of London (som verkligen är värt ett besök).
Oj, det här blir snart en bok.
När ska ni åka?