• Virriga Vera

Varför köper ni för små skor?

Varför i hela världen så köper man för små skor/sandaler? Här lägger man ner tid på att se chic och moderiktig ut, hela outfiten är perfekt också har man för små skor! Hälen sticker ut där bak och tårna ligger utanför sulan där framme. Det ser så löjligt och desperat ut.

Lika illa ser det ut när man har för små byxor och påstår att det är en tajt modell, de är bara små. Har du en byxa som är tajt så sitter den snyggt och du ser inte fet ut, men om du envisas att klämma in dig i en för liten byxa så ser du faktiskt tjock ut även om det bara är en 36:a. Behöver du en 38:a så behöver du en 38:a i den modellen.

• Svar på tråden Varför köper ni för små skor?
  • Yollis

mina skor passar, inget som sticker ut
    och byxorna passar än sål änge 

♥ Tuva 2006 ♥ Lillebror BF 14/11 - 09 ♥
  • Cornbread

vem köper för små skor?

• Yollis

skulle jag köpa för små skor skulle jag behöva gå in på barnavdelningen

• gröna hönan

Jag har också undrat över det där med för små skor. Det syns mest på sommaren när man ser långa tår som hänger över kanten på sandalerna. Grymt fult och verkar obekvämt också!
    Sen apropå sandaler så kan jag undra över att många inte verkar äga en fotfil... Urk så många äckliga torra spruckna hälar det syns! Och ofta på väldklädda, välkammade typer. Mystiskt.

• Yollis
    gröna hönan skrev 2009-07-22 14:33:23 följande:
    Jag har också undrat över det där med för små skor. Det syns mest på sommaren när man ser långa tår som hänger över kanten på sandalerna. Grymt fult och verkar obekvämt också! Sen apropå sandaler så kan jag undra över att många inte verkar äga en fotfil... Urk så många äckliga torra spruckna hälar det syns! Och ofta på väldklädda, välkammade typer. Mystiskt.
    jag filar och filar på mina hemska hälar, snart kanske jag kan ha en storlek mindre
  • banansmoothie

Jag köper sandaler i min storlek, men då hänger tårna ut, och det är en stor bit sandal där bak. Kanske andra har samma problem och tänker att det är bättre att bara sticka ut, än att både sticka ut och ha för mycket sko .

• gröna hönan

Fila på bara, kanske skorna passar till sist!
    Hmm, har aldrig tänkt på om de här personerna med överhäng har plats bakom hälen... Så kan det ju vara. Men då måste det ju vara fel på modellen på skon? För smal?

• banansmoothie

gröna hönan skrev 2009-07-22 16:04:53 följande:

Fila på bara, kanske skorna passar till sist! Hmm, har aldrig tänkt på om de här personerna med överhäng har plats bakom hälen... Så kan det ju vara. Men då måste det ju vara fel på modellen på skon? För smal?
    Snarare att foten är för smal så att den halkar frammåt. Jag har aldrig hittat ett par sandaler (som inte har en grej mellan tårna) som det INTE händer på.
Svar på tråden Varför köper ni för små skor?