• gyro

biggest loser på kanal 5 ätstörningssåpa?

Antingen får dom äta otroligt lite eller tvinga i sig massor av onyttigt..
    Är detta verkligen sunt?
    Ok det är inte så sunt att gå ner väldigt mycket i vikt på 10 veckor men detta beteende måste vara sämre..

Jag är väldigt glad att jag aldrig sökte till den förnedringssåpan..

Jag tycker oxå sveriges coach har fel inställning till feta + fel träning
    muskler ökar iof förbränningen men på lång sikt personerna har 10 veckor på sig och kommer gå upp i vikt pga all träning och jag tror inte dom kan hålla denna sortens bantning när dom kommer hem med hård träning och ena timmen extremt lite mat nästa fullt med skräp...

jag tyckte den amerikanska versionen var hård men där åt dom iaf inte skråp varje tävling däremot så fick dom tex flytta ost med munnen men inte äta den...

• Svar på tråden biggest loser på kanal 5 ätstörningssåpa?
  • gyro

ingen som ser på denna såpa ?

• Danbala

Nej, den verkade motbjudande och "låg" redan på trailer och på namnet och allt, så jag har undvikit den, definitivt.

• Maneater

nä det är faktist inte speciellt schysst. med tanke på hur överviktiga många av dom är dessutom tror jag att deras kroppar kan ta en del skada med så hård träning på en gång också..och VARFÖR måste de äta tårta osv? helt ologiskt!! är väl lite att de ska lära sig stå emot frestelsen iof men vafan..nä..gillar "du blir vad du äter" bättre sånt fall!

• gyro

hur ska man undvika frestelser när man tvingas äta både det ena och det andra?
    Man lär sig kanske att det inte är så gott om man tvingas i det men det är inte så nyttigt beteende..

jag gillar oxå du är vad du äter

kram

• Maneater

men tvingas dm verkligen göra det? har inte sett alla avsnitt men just det där med tårtan var väl iaf att de fick välja och de fick ju såklart mindre pålägg på vikten och det men de tvingades inte..vilket som sjukt att det ska vara så..

• gyro

maneater
    jo dom får välja.. som igår för varje par dom fick ihop i mat memory så fick dom antingen äta eller lägga på 1 kg /par dom inte åt.. Danmark fick bara 2 par så det var givet att dom skulle äta det.. förrutom det så fick dom 5 extra kg sverige 2 kg för dom kom 2:a

i första programmet så fick dom 2:an halvera sina extra kg om de åt upp tårtan 1 kg istället för 2kg medans 3:an fick fler extra kg om dom inte åt upp tårtan dvs åt de upp tårtan 4 extra kg inte åt upp tårtan 6 extra kg eller något..

anser inte det var så valfritt då..

• Fjuppan

Fast...jag tittar på den här såpan i rent motiveringssyfte! Jag blir supermotiverad i min egen bantning när jag ser på den.

• MathildaN

Jag ser på såpan.

Håller fullständigt med dig i att detta är osunt. Samt otroligt mycket förnedrning inlbandat. Och andra sidan kan man ju vända på smeten och då har ju faktiskt deltagarna VALT att delta. Samtidigt tycker jag att det bör finnas någon typ av regler för hur mycket man får 'leka' med människor.

All denna träning. Visst, det är nyttigt att träna, men i denna mängd? Nej. Träna är ju iprincip det enda dom gör. Hur kommer det att gå då dom kommer hem? Ingen utav deltagarna kommer ha tid/ork/lust att träna SÅ mkt. Vilket kommer resultera i att man istället går upp i vikt. Sveriges coach är alldeles för inställd på att vinna tävlingar (iof är alla cocherna det), inte få deltagarna att må bra. I och för sig är det väl sådan programidén är... Hrmf.

• Sabirah

tycker att namnet talar för sig själv.... har vägrat att kolla på den.... VAD har loser med övervikt att göra? själv är jag jätte smal och jag skulle reagera starkt om någon startade en dockusåpa kallad för "smallest loser" som handlar om att gå upp i vikt, förnedrande är vad det är... Är man en förlorare bara för att man är tjock?!
    vill man få motivation, både smala som tjocka så är nog du är avd du äter betydligt bättre... Att äta ohälsosamt är aldrig bra...

• soofee

Men namnet "biggest looser" syftar väl ändå till den som har förlorat mest vikt, inte den som är är den största förloraren..

så har iallafall jag tolkat det, även fast jag inte sett programmet..

• fipa2

skulle det vara ett program för smala att gå upp i vikt skulle det väl heta biggest gainer.

med loser ville dom väl bara leka med ord s.a.s

tycker det är en patetisk serie.

• Anna83GBG

Hela programmet är en tävling. De som är med har haft fettma nästan hela sitt liv. Det är ohälsosamt!!!
    Att träna mycke, äta mindre, ha läkare o kostrådgivare runt sig dygnet runt skulle jag göra allt för att få uppleva. Dom har maten upplagd på ett fat, snacka om lätt att sköta sig.
    Det är det här dessa människor behöver för att komma i gång.
    Programmet är väl planerat, ingen tortyr som vissa verkar tro.

Ang hur det blir när deltagarna kommer hem, det kan man ju undra men har dom lärt sig nått så VET dom att det finns dålig o bra mat vilket vissa inte fattade från början. Vissa fattade inte ens att de var farligt feta.
    Dessa 10 veckor kan ha räddat livet på några av dem.

Biggest looser har inte nått med en looser att göra utan att "loosa" kilon. =)

• Miss Cee

Tja till skillnad mot Tjockholmen (som var ett mycket bra program!!) så är ju Biggest Looser en tävling vars främsta syfte är att underhålla tittare, inte att hjälpa deltagarna. Det är ganska tydligt, och jag som tittare vet ju också att det är et ttvbolag som gör programmet och de gör det för att få tittare , inte för att rädda liv...

Den svenska coachen kör ju mera muskelbyggande träning än de andra coacherna gört, det är ju det hon är bra på. Men för att vinna så behöver ju deltagarna att endast gå ner i totalvikt och då är ett muskelbyggande program helt fel väg att gå. Visst så kommer det svenska laget att vara mest vältränat, men de förlorar enbart på grund av att de bygger muskler och de andra inte gör det i samma utsträckning. Så det är taskigt mot dem.

• lilaki

Jag blev förvånad över planen den svenska coachen hade kring mat. Hon ansåg att de skulle se mat enbart som bränsle och inte njutning över huvud taget, så maten är bara balanserad utifrån näringsvärde och inget utifrån smak. Jag tycker det är helt uppåt väggarna. Deltagarna kommer aldrig kunna klara sig ute i verkliga världen med den taktiken, de måste lära sig att finna mat som tillfredsställer både kroppens behov och deras psykiska behov. Annars kommer det aldrig att hålla i längden.
    Å andra sidan så verkar inte programmet fästa vikt vi det ändå, utan det är som någon skrev en ren underhållningssåpa utan målsättning att lära deltagarna en sundare livsstil i det långa loppet.
    Undermåligt och ovärdigt.

• MathildaN

Soofee: Jag har tolkat "Biggest looser" på samma sätt som du. Alltså den som tappat mest i vikt.

• adrenalin

Nej, äter dom verkligen skräpmat där??

jag tycker de verkar bli psykiskt misshandlade där. jag har inte sett ett enda avsnitt men jag har sett trailersarna och dom verkar ju inte må bra en sekund.

• Sabirah

hahahah ojdå så olika man kan tolka, jag tänkte inte ens tanken att det kunde va så, tyckte det lät så elakt!! men men har inte sett det heller...

Svar på tråden biggest loser på kanal 5 ätstörningssåpa?