• Tili

Någon som har en DJUP soffa 105cm?

Har hittat en super fin soffa som jag vill ha. Den är 365cm lång och 105 djup. Frågan är hur skönt är det för gäster att sitta i en så djup soffa?

Den kändes som en perfekt soffa att slappa i men ibland ska man ju ha gäster över och hur bra är det att sitta i en så bred soffa?

Någon som har en som kan säga vad de tycker?

Tack!

• Svar på tråden Någon som har en DJUP soffa 105cm?
  • Lady Namárië

Vi har en dagbädd (90cm) som soffa just nu, och den är i djupaste laget för "sitta på rad och fika vid soffbordet". Man kan definitivt inte luta sig bakåt då. Däremot är den urmysig att krypa upp i om man bara sitter och pratar (undantag kanske för mittenplatsen). Då skulle det inte göra något om den var en bit djupare.

So say we all
  • CMH

Vi har en djup soffa, våra gäster brukar bli kvar länge för när man väl satt sig så orkar man inte resa sig igen ;) Den är skön alltså!

• fochf

Vi har också en soffa som är 100cm och vi ålskar den. Vi gör allt i vår soffa, hahaha, tittar på TV, myser och ofta äter vi middag där.

• Ameos

Vi har bekanta med djupa soffor och vi gillar dem inte. Sofforna alltså. De är perfekta att slappa i, men som gäst föredrar i alla fall jag att sitta skönt. Jag vill inte behöva halvligga för att kunna få det bekvämt i en soffa.

Men det är bara min åsikt.

• Tili

Usch vad svårt!

Älskar soffan och egentligen ska man ju köpa den för oss och våra behov men jag tänker ändå på när släkten kommer och hälsar på. Kompisar kryper gärna upp i soffan när de kommer.

Tack för era svar!

• Tonx

Jag har också varit i valet och kvalet med det slutade med att jag köpte en med mindre djup i.
    Dom är supersköna att vräka ur sig i, men inte kul att bara sitta i. Och jag använder iaf soffan till mer än bara vräka

• Tili

Jo visst använder man soffan till mer än att vräka sig i men jag tänker på hela långa hösten och vintern då vi i alla fall vräker oss mer än gärna i soffan med en bra film!

• Moi

Jag har en 105 djup soffa och älskar den!

Köpte soffan för min skull, inte gästernas

• malin neli

Vi köpte nyligen en djup soffa (105cm) och den är helt överjävligt underbar =)
    kan ligga bredvid varann i den osv..
    sitter våra gäster obekvämt så får dom väl sätta sig på en stol... (sen har vi aldrig "såna gäster" som inte är tillräckligt bekväma hos oss för att inte slänga sig i soffan, kort sagt vi har inte gäster, vi har släkt, vänner å komoisar å dom gör hur dom vill... )

lösa soffkuddar e ett plus me =)

• candyheart

Köp den, gäster kan alltid sätta en kudde bakom sig, eller bära fram en stol. Vi hade en djuuuuuuuuuuuup soffa och den var helt underbar. Vi hade i alla fall oftast gäster i vår egen ålder, som är vana att sitta lite hur som. Folk fick nästan slåss om vem som skulle få sova "på soffan" när vi hade fest och folk sov över... Nu har vi den tyvärr inte kvar, men kommer nog skaffa en ny :)

• timalillah
    paola skrev 2009-07-28 16:07:12 följande:
    vi har denna soffamio.se/Sortiment/Vardagsrum/ByggbaraSoffor/St...det är den bästa slapp soffan,dock inte så skön för gästerna...MEN hur ofta har man gäster..ska man kolla att dem sitter bra el att man själv ligger bra???
    Vi har en likadan fast med fler kuddar från chilli, har bara fått fina kommentarer av våra gäster. Dom andra kanske inte säger ngt .

TS
    Puffa upp med fina kuddar till era gäster så dom kan sitta bekvämt, för som sagt det viktigaste är att man sj njuter av sin soffa.
Svar på tråden Någon som har en DJUP soffa 105cm?