• Anonym (herbalife)

måltidsersättning som gravid?

Jag undrar om man kan äta måltidsersättningar som gravid eller om det finns något i dem som är farligt för fostret, någon som vet? Det står att det inte bör användas av gravida och ammande, men det gäller kanske bara vikt nedgång?

Nej jag ska inte gå ned i vikt, det är inte det som är min mening utan jag vill ta det då jag inte kan äta på dagen pågrund av värmen (är inte alls sugen på nått då, och det måste ju vara bättre än att mitt blodsocker svänger?)...

Någon som har koll?

• Svar på tråden måltidsersättning som gravid?
  • Anonym (herbalife)

puffar

• Anonym (herbalife)

puff

• karinagumman

tror inte du ska äta dem... ta hellre fil.. banan.. en glass...
    eller nyponsoppa, blåbärssoppa.. försök att äta iallafall..
    fast det är svårt...

ring bm och fråga...

• bebis090614

nej... måltidsersättningar är inte ens bra om man INTE är gravid...
    ha en tetra soppa i kylen istället... ät kall banan..

• Anonym (Hälsosam)

Tycker det låter lite märkligt med måltidersättning som mat när man är gravid.. Förstår att du kanske inte kan få i dig det du vill när det är varmt och så men det måste väl finnas andra grejer än måltidsersättning!?
    Hoppas du får några bra tips!

• andeta

Nej du ska äta vanlig mat, måltidsersättning ger bara minimalt med energi och inge "riktig" mat som både du och bebben behöver för att klara er...

Ät något kallt och snabbt istället. Yoghurt med banan skiver, sallad. bara du får i dig något så är det bra.. frukt i massor..

• Jesster

Det är inte farligt på något sätt men som påpekats så innehåller de minimalt med energi just eftersom de finns i bantningssyfte så du tjänar inte så mycket på att äta en sådan.

Gör en god milkshake istället med färska bär, mjölk, yoghurt och vaniljsocker

Den som söker han finner - www.google.se
  • Anonym (herbalife)

aha, jag trodde att själva syftet med dem var att de var som näringsdrycker - allts sånt som man ger gamla som inte kan äta, bara det att de inte smakar lika äckligt som apotekets :P

• andeta

Det finns olika sorter, när min pappa låg i cancer så fick han en liten tetra med energi/mat ersättning. Jätteäcklig gegga. Men den är som sagt till för dem som inte ska eller får äta fast föda på sjukhuset...

dem som är till för bantningssyfte är bara till för att ge kroppen så lite energi den behöver att den på gränsen klarar sig... Man går ner fort i vikt men man går lika fort upp igen. Så gör något gott istället. Soppa med nybakt bröd är gott att äta ute i skuggan =)

• Mumin80

Prova yoghurt, fruktkräm, färsk frukt, mackor, müsli, flingor med mjölk, eller vad som helst som inte är varmt och som är lätt att äta. Kan du inte äta på dagen så ät på kvällen och/eller på morgonen och se till att dricka mycket på dagen.

I en perfekt värld så skulle du naturligtvis äta tre ordentliga mål mat per dag, samma tid varje dag, omsorgsfullt tillagade från grunden och med perfekt näringssammansättning. Men världen är inte riktigt så perfekt när man går runt och mår illa hela dagen. Så kompromissa lite, var inte så perfekt om du inte kan, men försök att äta så nyttigt som möjligt med hänsyn till din situation. Mejeriprodukter och frukt är t.ex. nyttigt och rikt på näring, vitaminer och mineraler.

• Marge75

Mitt tips på snacks i värmen - frysta hallon! Ätes frysta, alltså. Kallt och nyttigt, och håller illamåendet lite stången. (Men köp inte BOBs i påse, det är bara hallonsmulor.)
    Och så smoothies - frysta hallon och blåbär (eller andra frukter/bär), en banan, mild vaniljyoughurt - mixa - och voilà!
    Hade svårt att få i mig protein, för mig funkade kokta ägg att äta. Men det gissar jag är väldigt, väldigt olika ... Frysta räkor åt jag i början av graviditeten, fast de åt jag halvfrysta, till skillnad från hallonen.

Svar på tråden måltidsersättning som gravid?