• Jenni80

    Är det OK att gå naken framför sina barn?

    Hur tycker ni och hur gör ni?

    Nakenhet är naturlig, men är det så naturligt att gå naken inför sina barn? Isåfall tils när, hur gamla får baranen vara inna man som mama och pappa bör behålla trasorna på och inte går naken i hemmet, eller framför dem?

    Är det bekvämt att gå naken framför sin 12 åriga son, eller dotter?

    Vad tycker ni?

  • Svar på tråden Är det OK att gå naken framför sina barn?
  • pepsigirl

    jag gör det inte men har aldrig gjort iof...maken gör det om han duschat o ska leta kläder....barnen är 2½, 5 och 9 år och bryr sig inte!
    Sen behöver han väl inte svänga med snabeln hit och dit o gå runt naken hur länge som helst. Men att gå från toa te garderoben och leta kläder ser jag inget fel med!


    Counting all the asholes in the room.....
  • annzah

    Det tycker jag är helt upp till var och en, tycker inte att det är fel att vara naken inför sina barn men tycker inte heller att det är fel att vilja ha den delen av sig privat. Mina föräldrar har aldrig direkt gått omkring nakna och det är inget som har stört mig eller min bild av nakenhet. Jag hade vänner på mellan- och högstadiets vars föräldrar (kanske mest mammor då) gick omkring nakna lite hursomhelst och det störde mig inte heller.

    Vissa är nog bekvämare med nakenhet än vad andra är helt enkelt och jag tycker inte att det egentligen finns något särskilt korrekt sätt att hantera den biten.

  • CinnamonMai

    Klart det är okej. Jag känner mig inte obekväm som naken inför någon egentligen. Har inga egna barn men sambon har en 14-årig son, och jag har absolut inga problem med att vara naken. Ser inget konstigt i nakenhet alls...

    Är det okej att vara naken på badhuset inför andras barn, eller bör man duscha med badkläderna på och klä om under en handduk?

  • Maria Wallin 81

    JAg går ofta naken inför mina barn
    Jag har barn i åldern 6 4 2
    kompisen går naken inför sina och hennes äldsta är 14
    Jag tycker att man ska göra det som känns bäst för sig själv

  • puss
    Maria Wallin 81 skrev 2009-07-22 20:48:24 följande:
    JAg går ofta naken inför mina barnJag har barn i åldern 6 4 2kompisen går naken inför sina och hennes äldsta är 14Jag tycker att man ska göra det som känns bäst för sig själv
    ammen visst att dina barn är 642!!
    det är tammefan roligt nästan jämt
  • Schnooglewookiemush

    Ja, självklart! Så länge barnen inte tycker att det är jobbigt, så är det okej. Jag själv började tycka att det var jobbigt att se min mamma naken när jag kom upp i tonåren.


  • puss
    AtroCious skrev 2009-07-22 20:50:25 följande:
    Ja, självklart! Så länge barnen inte tycker att det är jobbigt, så är det okej. Jag själv började tycka att det var jobbigt att se min mamma naken när jag kom upp i tonåren.
    sa du till henne då eller hur blev det?
    det är tammefan roligt nästan jämt
  • Yollis

    Det beror ju på hur man gör i familjen Vi går nakna efter dusch osv.


    ♥ Tuva 2006 ♥ Lillebror BF 14/11 - 09 ♥
  • lokisse

    vi sover nakna och tänker fortsätta med det...


    snorkrakornas barn heter snorungar
Svar på tråden Är det OK att gå naken framför sina barn?