• Lilja07

Har du svart eller vit trappa? Skriv gärna här...

Vi funderar på svart trappa men känns som att det blir VÄLDIGT lätt dammigt? Vi har svarta möbler & tänker snart slänga ut dom. ( bokhylla osv) Men ändå funderar vi på att ha svart trappa, läckert
    Ni som har det, syns dammet m.m. direkt?

Vit trappa är fräscht & fint, men är det bättre? Känns som om det syns väldigt bra i vitt med? Just i en trappa så.

Sen vad målade ni med?

Vi har målade luckor i köket & det var kasst- vi gjorde det för vi ska inte göra om förrän vi är färdiga på övervåningen...
    Det är slitet & fläckar som jag inte kan få bort, som har kommit nu under åren. Helt värdelöst...

SÅ skriv gärna vad ni tycker & tänker

• Svar på tråden Har du svart eller vit trappa? Skriv gärna här...
  • lilla lot

Hej!
    Vi har en vit trapp! som vi funderar på att måla om.
    Varenda liten dammgrej eller något liknande syns!
    Rekommenderar det inte!
    Snyggt ja! Praktiskt NEJ!

• Lilja07

lilla lot skrev 2009-07-22 21:06:15 följande:

Hej! Vi har en vit trapp! som vi funderar på att måla om. Varenda liten dammgrej eller något liknande syns! Rekommenderar det inte! Snyggt ja! Praktiskt NEJ!
    tänkte väl det Är fundersam på detta.... ja är ju såå fint, men,,,,
  • hellohanna

vi har också vit trappa, grymt snyggt, men som sagt, väldigt opraktiskt! Vi målade våran (eller inte vi, målaren) med ojlefärg. ALLT syns, speciellt nu på sommaren när barnen inte alltid har skor på sig och sen springer i trappan med skitiga fötter, ser vartenda litet tå-avtryck! ganska lätt att göra rent dock iom oljefärgen, men vem orkar skura trappan varje dag

• Lilja07

ha ha nää men oljefärg är bra då? Ska nog satsa på industrifärg, har hört att det ska vara bra...

• kobra

vi har vit trapp med eksteg..ville ha vit men är glad att vi tog med eksteg för det döljer lite smuts iallafall

• Mozarts Nachtmusik

har vit trapp som de som hade huset innan målade lite slarvigt.
    skulle tro de varit heltäckningsmatta innan för i vissa hörn är ytan skrovlig ...
    GISSA hur mkt damm som fastnar där?

snyggt med vitt och ljust, men fy sjutton för vad det syns

Kom ihåg att du är helt unik. Precis som alla andra
  • Lilja07

aahhh varför? Jag vill ju ha vitt...
    Ska prova med industrifärg så det iaf blir bra målat- annars får vi klä in den sen då.

tack!

• Mummy

Själva trappen är vit, men stegen är betsade i en mörk brun. Damm syns ganska lätt, ja. Men inte så farligt

• amasonas

Vi har en målad vit trappa.

Var träfärgad när vi köpte huset med en infälld linoliummatta i....inte så snyggt kanske.

Iallafall fick vi matta ner hela trappen (slipa lätt), sen målartvätt & måla med golvfärg 3ggr, jäklar det stank, se till att ha bra ventilation om ni gör det! (lite jobbig färg att måla med, var rätt tunn färg=droppar, rinner lätt)

Blev skitsnýggt, vi har även sådana där svarta "halvmånar" du vet i trappan, för att inte ungarna ska slå ihjäl sig när de springer upp & ner i trappen.

Finns även något superfint grus man kan blanda i färgen så blir det tydligen inte lika halkigt.

Och JA det blir skitigt snabbt, man får städa ofta ofta...men det är det värt tycker jag{#lang_emotions_smile}

Jamie030405 Anton060524 Emil080406
  • Airlee

Vi har en vit trappa. Jag tror att jag ägnar mer tid åt att städa den än resten av huset sammanlagt. Men den är så fin och det vita passar med övrig inredning så jag står ut med det.

• j a g

Vi har en svart trappa och även i den syns allt damm och skit. inge roligt.
    Hade man haft en grå/mörkgrå färg hade det nog inte synt lika bra.

• lilyanna

Vi har en vit trapp med svarta trappsteg (svart pvc-matta), jättesnyggt men visst syns dammet...fast jag föredrar ändå det i jämförelse med den fula heltäckningsmatta som fanns innan.

Oliver 070327, lillebror BF 090814
Svar på tråden Har du svart eller vit trappa? Skriv gärna här...