• johanna christoffer

ni som gör egen barnmat, vad mixar ni med?

jag har testat att mixa med olika,saker när jag ska göra barnmat,,
    min blnder får man bara köra i några sekunder och sen låta den vila i 5 min innan man kör i några sekunder igen..detta är otroligt irreterande och tar för lång tid.
    min mixer mosar inte tillräckligt bra..(den kanske bara är en dålig modell?)
    och min magic bullet tar inte så mycket mat på än gång och då måste man mixa i omgångar..

vad mixar ni maten med?

• Svar på tråden ni som gör egen barnmat, vad mixar ni med?
  • riotflickan

Stavmixern mixar allt. Har en braun om det spelar nån roll...

• eec82

har en stavmixer med en behållare på, supersmidigt allt går perffa att mixa däri.

• Lena
    eec82 skrev 2009-07-22 22:15:56 följande:
    har en stavmixer med en behållare på, supersmidigt allt går perffa att mixa däri.
    Samma här.
  • johanna christoffer

okej..min mixer kankse bara är dålig då...

• Glass

stavmixer(braun). mixa i en smal burk, en sån som mixen precis passar i, så är det rätt lätt.

Jag kan stava, jag är bara väldigt slarvig...
  • johanna christoffer

okej..ska testa det=)

• norgesessan

Har en philips har jag för mig..en sånn med en liten hink på,med olika saker till. Hade en stavmixare till ettan i början, men den pallade inte av köttet.

Den är guld värt!

Emil 03-Jonathan 05 och Isabelle 2/2.09
  • Dr Mupp

Inte alls. Har aldrig mixat maten. mina har ätit bitar från start. Eventuellt att man mosat lite med en gaffel.

• norgesessan

Tjabba, hur gör du med kött och sånt? Potatis pressar jag bara med gaffelen, samma med kokta grönsaker, men längre än så har vi inte kommit...Tänkte göra köttbullar, fiskbullar och kycklingbullar som man kan pressa isöänder med gaffelen så hon kan äta själv, vil undvika pureer eftersom hon då måste matas. (räcker med gröten).

• Dr Mupp
    norgesessan skrev 2009-07-23 10:13:35 följande:
    Tjabba, hur gör du med kött och sånt? Potatis pressar jag bara med gaffelen, samma med kokta grönsaker, men längre än så har vi inte kommit...Tänkte göra köttbullar, fiskbullar och kycklingbullar som man kan pressa isöänder med gaffelen så hon kan äta själv, vil undvika pureer eftersom hon då måste matas. (räcker med gröten).
    De har tuggat i sig dem. De har ju inte fått helt kött innan de haft kindtänder som kan mala, men köttfärs, köttbullar, fisk i alla former osv har de tuggat själva. De tar helt enkelt köttbullen med händera och biter i den som en bulle.
  • norgesessan

Ok, då ska jag fotsätta som jag har planerat...Hon är så duktig på att äta själv redan, hon får macka i pyttebitar med smör på som hon äter själv.

• finelinan

Stavmixer för liten mängd och vanlig mixer för större mängd. Föredrar den vanliga mixern, den mixar slätast...

• MammaLaura

johanna christoffer skrev 2009-07-22 21:59:12 följande:

jag har testat att mixa med olika,saker när jag ska göra barnmat,, min blnder får man bara köra i några sekunder och sen låta den vila i 5 min innan man kör i några sekunder igen..detta är otroligt irreterande och tar för lång tid. min mixer mosar inte tillräckligt bra..(den kanske bara är en dålig modell?) och min magic bullet tar inte så mycket mat på än gång och då måste man mixa i omgångar.. vad mixar ni maten med?
    Jag har en magic bullet och den är jätte bra :)
Svar på tråden ni som gör egen barnmat, vad mixar ni med?