• Tulltan

Gudmor,gudfar/fadder.

Vad förväntar du dig av de som är gudföräldrar/faddrar till ditt barn?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-24 13:43
    När har man anledning att bli irriterad/sur på faddrarna till sitt barn? Vilka förväntningar från din sida (som förälder) är inte uppnådda för att du ska bli arg eller besviken?

• Svar på tråden Gudmor,gudfar/fadder.
  • eec82

Att de ska finnas där då barnet växer upp. Förhoppningsvis att de ksa tycka om varandra så mitt barn får utbyte av det. Är alltid bra att ha några vuxna att se upp till, prata med som inte är ens föräldrar.

• norgesessan

Samma som eec82. Våra syskon, min faster och barnens kusin är faddrar till våra barn.

Emil 03-Jonathan 05 och Isabelle 2/2.09
  • Tulltan

Det kan alltså vara bra om den som ska vara fadder bor i närheten och kanske är en släkting?

• spöke
    Tulltan skrev 2009-07-23 10:57:14 följande:
    Det kan alltså vara bra om den som ska vara fadder bor i närheten och kanske är en släkting?
    Någon som bor nära kan ju vara mer delaktig i barnets vardag...

Tycker du ska välja någon som du känner väl och som du tror kommer vilja engagera sig i ditt barn.
  • eec82

jag valde en av mina närmsta vänner som älskar barn, men inte har några egna. Vet att hon kommer finnas för min son, vill göra en massa saker med honom lära känna honom. Hon är som en syster för mig. Sedan valde vi min mans bror. Just för han är hans bror en person som har bra värderingar. Någon som vi litar fullt ut på. Han bor en bit bort men iaf i samma stad.

• norgesessan

Tja, våra bor inte nära (förutom makens bror och hans son), men det är ju släktningar, så det blir kvalitetstid gångarna dom ses.

• Tulltan

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-24 13:43
    När har man anledning att bli irriterad/sur på faddrarna till sitt barn? Vilka förväntningar från din sida (som förälder) är inte uppnådda för att du ska bli arg eller besviken?

• norgesessan

Hade nog ångrat vårt val om personen inte hade visat någon intresse för barnet alls..

Svar på tråden Gudmor,gudfar/fadder.