• Mitka79

Lämnar du ditt barn i lekrummet när ni e på tex. ikea?

Idag kom denna situation upp när vi skulle till Ikea.

Visst är det skönt att kunna på själva där uppe o kolla lite ifred på det man ska ha, utan ungar som man hela tiden måste ha koll på. O det ska ätas o kissas mm mmm

Så brukar ni lämna era barn i lekrummet när ni är på vissa affärer.
    Och hur gamla är de och hur gamla var de när ni började lämna dem?

Killen sa det idag: "Jaa nu när vi ska till Ikea så får du vara i lekrummet o busa."
    Så ungen va ju helt inställd på att busa järnet där inne.

VA!!! Sa jag... nee kommer inte på fråga! Tänk om ngn snor vår unge blablablaaaaaa.
    Hörde mej själv hur jag började rabbla alllllla faror.

Sen såg jag ju såklart att det fanns ngn som vaktade utgången o allt det där med säkerhet.

Men ärligt jag skulle aldri kunna gå där uppe avslappnad när min unge e i bollhavet.

Så hon fick snällt följa med oss runt. Men det var ju kul för henne med. Som tur va var det inte mkt folk uppe idag så det blev inte så stressande.

Hur gör ni?? Vår tjej e 3,3 år

• Svar på tråden Lämnar du ditt barn i lekrummet när ni e på tex. ikea?
  • hallon2

Vi åker till IKEA enbart för leklandet Småland och en billig lunch!

Ibland får hon välja mellan bushuset, Liseberg och IKEA.... Hon väljer alltid IKEA.
    Men det var från 4 år jag lämnade min lilla pingla där.

• Jessa med 3

Jag känner nog som du. Vår äldste är snart 5 och det skulle ändå inte kännas OK... Skulle inte förlåta mig själv om något hände. Det är ju skillnad hos någon barnet och föräldern känner, men på typ IKEA - nej!

• Morbid Mistress

ja vi lämnar. Det är bra säkerhetskoll på liknande ställen. Man måste visa leg både när man lämnar och hämtar för att ta ett exempel och de skriver upp fördelenummer så att de ser att det stämmer. Dessutom älskar vårat barn den typen av ställen

• DetVarEnGång

Jag skulle gärna vilja lämna mina barn där men sonen är bara 2 år.

• Helene OSV

Olivia och Sigrid lämnas mer än gärna i lekrummet och vägrar nästan gå därifrån när den korta timmen är över.
    Jag tycker att IKEA:s lekrum är jättefina och iaf i haparanda har de trevlig personal och stor säkerhet.
    Det enda tråkiga är att de inte har ett öppet lekrum också, där man INTE lämnar barnen utan där tex den ena föräldern kan vara med barnen (även de under 3 år) när den andra står i kö!
    Jag frågade om de inte kunde låta Sigrid (då bara 2 år) leka där tillsammans med Olivia (4) om jag stod precis utanför och tittade och väntade medan pappa stod i kö men det gick inte. Deras försäkring täckte inte ifall nåt skulle hända.

♥ Olivia 031017 ♥ Sigrid 051003 ♥ Valter 080812 ♥
  • JuliaåRonjasmammis

Mina ungar är IKEAomaner, precis som sin mor! De har älskat "Småland", så pass att de nu när vi går förbi säger "¨ååh, vad trist att man inte får vara där mera!"
    Fast de är som sagt rätt indoktrinerade på IKEA, älskar att gå omkring och lassa på kundvagnen!

"Småland" har ju, precis som Morbid Mistress skriver, en säkerhetskoll som är helt ok, och personalen brukar vara fantastisk! Jag har träffat barnmorskor på både mvc och bvc som haft mindre koll på barn än vad personalen på "Småland" haft!

• Dr Mupp

har inte hänt hitills, men så har vi typ varit på IKEA två gånger med barnen. De fick följa med runt och tyckte det var kul.

• xx and yy

Hon är 5 år. Skulle aldrig lämna henne nånstans.

• Veronika

Ja, han fick vara på lekrummet, varför inte? Har börjat lämna honom där sen han var 3 eller 4 år. Tycker personalen sköter det hela snyggt, en gång var han lite för busig och han blev tillsagt. Snart fyller han 11 och lekrummet på Ikea är inte lika intressant längre :)

Svar på tråden Lämnar du ditt barn i lekrummet när ni e på tex. ikea?