• TigerLinn

hur göra med varande sår?

jag har inte sår så ofta inte sår som blir infekterade coh varar.

nu var vi i helgen borta hos kompisar som bor i skogen och jag fick flera bett på benen av mygg tror jag.. eller vad de nu var. dessa har jag kliat sönder i sömnen nu är två av dem så infekterade att de kommer var från dem. jag har tvättat och hafa plåster för att de inte ska komma var och blod på kläderna.
    men varje gång jag tar bort plåstret så blöder de lite och plåstret har fastnad i varet...

nu undrar jag vad jag ska göra? jag har köpt speciella plåter på apoteket som ska andas mera och som inte ska fasta lika lätt men märker ingen skillnad tycker de fastnar lika mycket...

hur ska jag göra. ska jag tvätta nu alltså ta bort plåstrena och tvätta och sedan låta de vara öppet utan plåster i natt eller ska jagha plåster?

nån som vet eller har bra tips.

gör så ont att inte ha plåster om jag stäter i nått typ täcker eller så i sängen.. :S

• Svar på tråden hur göra med varande sår?
  • Fru U

En gammal grej som fått fäste igen är att ta på lite honung och sen sätta på en vanlig kompress och lite tejp

Men i princip kan du tvätta av dem med nåt decifincerande (stavning?) och sätta på ett plåster i natt (plåstret är mest för att inte kladda ner)

• TigerLinn

Fru U skrev 2009-07-23 01:17:10 följande:

En gammal grej som fått fäste igen är att ta på lite honung och sen sätta på en vanlig kompress och lite tejpMen i princip kan du tvätta av dem med nåt decifincerande (stavning?) och sätta på ett plåster i natt (plåstret är mest för att inte kladda ner)
    ok hur ska jag göra i mgn? ska såret vara utan plåster eller ska de vara med plåster?

hmm ska nog testa honung.. :) tror vi har hemma.. :)
  • Fru U

Jag hade testat med honung för då fastnar inte plåster/kompress i såret o river upp det

Om du ska jobba hade jag torkat av med desinfekterande medel imorgon o använt plåster

• TigerLinn

Fru U skrev 2009-07-23 01:22:19 följande:

Jag hade testat med honung för då fastnar inte plåster/kompress i såret o river upp detOm du ska jobba hade jag torkat av med desinfekterande medel imorgon o använt plåster
    nope är hemma ska väl fixa och dona lite affärs möte på kvällen..
Svar på tråden hur göra med varande sår?