• sok

ont under foten, kan knappt gå

jag har fått mer och mer ont under ena foten.
    det började för 2-3 veckor sedan, men har bara blivit värre.
    man har ju knappast tid att bara ligga och vila för att foten ska bli bättre.
    Först gjorde det bara ont i främre tramdynan liksom.
    sen även på sidan under, av foten (EJ hålfoten).
    och nu senaste dagarna även hälen.
    jag haltar omkring.

Vad kan man göra egentligen?

Jo är ju gravid och har gått upp mkt i vikt så det är troligen pga det som belastningen blivit för stor på ena foten?
    Eller kan det ha blivit ngn inflammation?
    Vad gör man isf åt saken?
    Kryckor för att avlasta? Vad annat kan man göra?

• Svar på tråden ont under foten, kan knappt gå
  • sok

min pappa snackade också om hälsporre....

nä det är jhemskt jobbigt.

tack för svaret!

• Bumbi6666

jag hade det med när jag var gravid och även ett tag efter. Jag var hos läkaren och det fanns inget dom kunde göra. Mitt har i alla fall gått över...
    Lycka till!!!

• sok

nä det är inte hälsporre, läst om det nu.

alltså nu gör det inte ont under hälen längre, har vilat hela fm typ, och nu gör det bara ont under framfoten typ. främre delen, trampdynan, och inuti foten. Mot lilltån mest, yttre delen av foten liksom....
    där har jag ont jämt.

• sok
    Bumbi6666 skrev 2009-07-23 13:41:56 följande:
    jag hade det med när jag var gravid och även ett tag efter. Jag var hos läkaren och det fanns inget dom kunde göra. Mitt har i alla fall gått över... Lycka till!!!
    hade du ont så här mest framme i foten....?
    det verka rju bli bättre då ajg vilar, men man kan ju inte ligga hela dagarna. har redan ett barn att ta hand om och allt som följer med det.
  • Bumbi6666

Mmm, jag har för mig det. Jag minns i alla fall att det gjorde jäkligt ont och att jag fick stödja mig när jag skulle gå... Men när jag hade varit uppe o gått lite har jag för mig att det släppte lite...

sok skrev 2009-07-23 13:49:08 följande:
    hade du ont så här mest framme i foten....?det verka rju bli bättre då ajg vilar, men man kan ju inte ligga hela dagarna. har redan ett barn att ta hand om och allt som följer med det.
  • sok

jaha för mig blir det bara värre....under dagen menar jag.
    det kä'nns som att ge skulle jag bara inta ryggläge och ligga still en vecka så det får läka ihop i foten vad det nu än är för nåt...känns som att de tärngt BEN innne i foten som det är nå vajjsing med....men jag ve tinte.

Svar på tråden ont under foten, kan knappt gå