Ekonomie Kandidatexamen
Hej hej!
Det här är väl egentligen inte fråga ang. arbete... Kanske mer vägen till ett arbete
Jag har kommit in på en 3-årig distansutbildning (Ekonom Online). När jag är klar efter 3 års studier på heltid distans så har jag en ekonomie kandidatexamen.
Studieskulder beräknat på 225 000 (med full belåning).
Jag har precis fyllt 32 år, vi har ett barn och planerar för ytterligare ett som då säkert komma göra så att jag får ta studieuppehåll i 1 år för FL... Det betyder att jag kommer vara klar om ca 4 år när jag är drygt 36 år...
Jag är i valet och kvalet om jag ska påbörja utbildningen alls. Jag vill jättegärna då typ alla jobb jag vill ha kräver mer ekonomiutbildning än den jag har idag.
Jag är för tillfället arbetslös och har bara a-kassa fram till december ut.
De frågor jag har är:
- Ni som har en ekonomie kandidatexamen, vad jobbar ni med och hur ser löneläget ut?
- Studier på distans...?Fixar man det i så många år? Jag kommer ju typ pendla mellan hemmet och biblioteket i tre år Disciplinen får jag verkligen finslipa på
Någon som vet hur det funkar med SGI:n hos FK under studier? Jag har en bra SGI nu som är skyddad så länge jag är arbetssökande och inskriven hos AF. Men hur funkar det om jag börjar studera? Tänker på om vi lyckas få till en bebis igen och jag ska vara föräldraledig... vill ju inte riskera att bli av med den SGI jag har.
Många frågor, men kanske någon kan lämna sina tankar, funderingar och åsikter iaf?!