• Mandarina

Är du en människokännare? Har du god människokännedom?

Anser du dig själv ha god människokännedom? Att du tycker du är en bra människokännare? På vilket sätt isåfall? Berätta hur? Och hur blir man en bra människokännare? Är det bra att vara en människokännare? Många frågar jag vet. Men skriv allt ni kommer på.

Tell me!!

• Svar på tråden Är du en människokännare? Har du god människokännedom?
  • Erkegris

jag vet inte om jag skulle påstå att jag har god människokännedom generellt, men jag brukar ha lätt att bilda en uppfattning om människor som visar sig stämma. Vilka som jag kan lita på etc, men jag har ändå träffat några som gjort mig förvånad över deras beteende flera år efter att man lärt känna dom.

God människokännare är ganska svårt att definiera. Jag är nog alldeles för "duktig" på att dela in folk i grupper och på så sätt ger jag inte alla en chans, en god människokännare borde nog vara mer öppen och villig att lära känna människan under ytan mer än vad jag är.

Nu blev det kanske lite snurrigt men aja.. haha.

• KristenTjej84

Jag kan ha svårt att märka om en människa är elak/falsk, så på det sättet kan
    jag vara lite godtrogen ibland.
    Dock kan jag ibland känna av en annan människas sorg och ifall personen är glad tycker om mig.
    Om en person jag umgås med är jätteledsen, men låtsas vara glad, då kan jag känna av att hon/han är ledsen.
    Och ofta känner jag på mig om något jag pratar om/sagt till en vän/släkting gjort honom/henne sårad eller upprörd. Blir andligt obehagligt..går inte att förklara.
    Och stämning av hat och stark ilskai folkhav kan jag också känna snabbt av.
    Så man kan säga att i vissa områden är jag jätteduktig människo-kännare och i andra områden är jag helt hopplöst dålig människokännare.

• Eisa

Njae alltså jag tror gott om alla och är lite naiv.

Men jag ser lätt om en människa är stressad, nervös, glad på riktigt, okoncentrerad, slätar över, drar en vit lögn osv.

• Isnogood

Jag tror mig gång på gång vara det...men det slutar bara med att jag blir ledsen o sårad...

• Flätad

Jag tror att första steget till att ha människokännedom är att börja med sig själv... Om man på riktigt har god kännedom om sig själv tror jag det är lättare att skaffa sig en god människokännedom.

Jag får ofta en "känsla" av en människa och ofta stämmer den. Ibland är jag fortfarande godtrogen och vill tro gott om alla men har jag börjar lära mig att man inte alltid ska det... Tor jag har ganska lätt för att känna av andra männsikors sinnestämningar... Tex försöker verka glad men är ledsen och nedstämd så kan jag oftas "känna" det.

Begreppet är ganska stort tycker jag så vissa bitar är jag nog bra på men andra sämre.

• slangbella

Jag vill inbilla mig att jag har det.
    Jag har jobbat med mig själv och rotat runt ganska djupt, så jag har väl hyfsad koll på mig själv. Det och de erfarenheter jag bär med mig från andras beteende har gjort att jag känner vad det är för typ av människa ganska snabbt.

♥ (¯`°?.¸ ♥ Axel 081012 ♥¸.?°´¯) ♥
  • ica

Jag har nog blivit bättre med åren. Jag har lärt mig att första intrycket inte alltid stämmer. Att en del människor behöver tid på sig för att visa vilka de är. Många är ju blyga och reserverade i början. Och att undvika de som ska ha all uppmärksamhet och ständigt stå i fokus.

• puss

folk som tror sig har god sk människokännedom bildar sig en uppfattning om folk och utgår från att den stämmer.

det är tammefan roligt nästan jämt
  • aprilsill

Oh ja jag är en god människokännare vill jag påstå. Jag brukar direkt känna folks vibbar och kan lätt känna vem som är falsk och inte, vad dom egentligen tycker om mig. Har hittils aldrig haft fel.

Svar på tråden Är du en människokännare? Har du god människokännedom?