• strongenough

Katten kissa i sängen. Hur får jag rent madrassen?

Jag satte in kattlådan på toan så antagligen glömde katten de och hitta inte lådan. (hon är 8 veckor) Så hon kissa och bajsa i min säng.
    Bajset va lätt borttaget och mitt täcke tog jag och tvätta. Men madrassen? Jag har spryat vatten blandat med såpa på de. Något mer jag kan göra?

• Svar på tråden Katten kissa i sängen. Hur får jag rent madrassen?
  • tinis77

Klädseltvätt borde funka. Jag har fått bort kattpiss på ett bilsäte med det. Sprayas på, sen ska det verka en stund innan man dammsuger bort det. Blir som ett vitt skum.

*Alexander 9/9-05 * Hampus 30/9-08*
  • Natosh

Har samma problem, fast kisse råkade bli instängd i dotterns rum och kissade då i spjälsängen. Denna madrass luktar nu... piss... Det är i ingen variant som går in i tvättmaskin... Det har gått igenom skyddsmadrassen och ner i stormadrassen.

Dott samsover och använder inte sängen men känns illa att tvingas kasta den... Skulle behöva den när lillebror kommer

Så... fler tips?

• Lilli 84

Skura med ättika och outspädd rengöringsmedel.

• tinis77

Säger fortfarande klädseltvätt. Värt att testa iaf.

• strongenough
    tinis77 skrev 2009-07-23 18:21:33 följande:
    Jag tog precis och hälde mer vatten med såpa men även klorin på själva skumgummi madrassen. Funkar inte det tar jag ditt alternativ! Själva överdraget åkte in i tvättmaskinen.
  • Natosh
    tinis77 skrev 2009-07-23 18:21:33 följande:
    Absolut, men måste tyvärr inhandlas först ;)
  • Natosh
    strongenough skrev 2009-07-23 18:27:25 följande:
    Jag tog precis och hälde mer vatten med såpa men även klorin på själva skumgummi madrassen. Funkar inte det tar jag ditt alternativ! Själva överdraget åkte in i tvättmaskinen.
    Let me know how it went! Testar något liknande men får för mig att fukten ska stanna kvar och orsaka mögel eller något annat kul
  • tinis77
    Natosh skrev 2009-07-23 18:38:20 följande:
    Absolut, men måste tyvärr inhandlas först ;)
    Iof. Fast när min katt pissade i bilen kom jag inte iväg förrän dagen efter och köpte, trots det försvann kisset helt. Sprejade 3 lr 4 ggr, kändes ingen lukt efter.
Svar på tråden Katten kissa i sängen. Hur får jag rent madrassen?