• Analoga

Ngn som vet var man kan köpa en "grej" för att separera äggvita från äggula?

Vet inte vad den heter, men har hört talas om att det finns. Var kan man köpa dem?

• Svar på tråden Ngn som vet var man kan köpa en "grej" för att separera äggvita från äggula?
  • seppo

finns nog på välsorterade varuhus och tex ica maxi, borde inte va så svårt att hitta

• Bakeapple

Tupperware tror jag har en sån.

• Ann Lee
    Bakeapple skrev 2009-07-23 18:39:01 följande:
    Tupperware tror jag har en sån.
    Ja, de har!
  • Bakeapple

Du har ju fått massor med tips?! Den på varsam tex kostar 33:- och kan köpas i Västerås, Örebro eller på nätet. Sedan finns väl maxi och coop i de flesta städer om man inte vill köpa en dyr Tupperware grej. Min från Tupperware är himla bra, men det är vääldigt många år sedan jag köpte den.

• Chaplin

Varför behöver man använda en sådan? Pryltokig kan jag vara, men just en sådan har jag aldrig saknat. Är därför bara helt enkelt nyfiken!

• iolanthe
    Chaplin skrev 2009-07-24 21:33:59 följande:
    Varför behöver man använda en sådan? Pryltokig kan jag vara, men just en sådan har jag aldrig saknat. Är därför bara helt enkelt nyfiken!
    Ställer mig samma fråga jag, att skilja gulan från vitan är ju superenkelt ändå.
  • Analoga
    Chaplin skrev 2009-07-24 21:33:59 följande:
    iolanthe skrev 2009-07-24 21:36:04 följande:
    Ställer mig samma fråga jag, att skilja gulan från vitan är ju superenkelt ändå.
    Av den enkla anledningen att jag tycker det är skitsvårt att skilja gulan från vitan. Jag klarar helt enkelt inte av det
Svar på tråden Ngn som vet var man kan köpa en "grej" för att separera äggvita från äggula?