• JM76

BB-väska vid planerat snitt

Vad packar ni som redan innan vet att det blir kejsarsnitt i er BB-väska? Någon som har snittat som kan tipsa om bra saker att ha med (man bli ju antagligen kvar ett par dagar extra och kanske behöver andra saker eftersom man är lite med sängliggande etc)?

• Svar på tråden BB-väska vid planerat snitt
  • Spexig

Lite tidningar och snacks till tiden efteråt.

Vanliga övernattningsattiraljer.

Mjuka mammabyxor, typ joggisar.

Mitt sår skavde aldrig, man har ju kompress över, så speciella bälten och grejer känns helt onödigt, om du frågar mig.

Morgonskor och morgonrock.

Kanske en pyjamas eller nattlinne som går att öppna framtill så du kan amma.

• småbarns mamma

Bebis kläder
    kläder till dig, sköna byxor som inte skaver över såret tex.tränings overollsbyxor,
    bok, tidnigar, tandborste, schampoo, tvål. tofflor.

Allt annat finns på bb typ blöjor,bindor,mat osv.

• JM76

Tack för tipsen! Någon mer som kommer på något? Någon som snittat som kom på att "det här skulle jag ha haft med mig"?

• Dansing

Jag ska snittas på onsdag.
    Köpte ett par "höga" trosor som ska täcka såret. Kanske onödigt, men jag vet inte :) Det blir mitt första snitt. Annars ska packa de vanliga grejer.
    Inte packat väskan än, måste göra det...

• JM76

Ja, trosor har jag skrivit upp på inköpslistan faktiskt. Har två par höga mammatrosor, men behöver nog köpa några par till. Det lär väl finnas alldeles utmärkta på "tanthyllan" i vilken affär som helst?

• Dansing

:)
    Jag köpte 2 st Carriwell på Babyproffsen, men det känns lite för dyrt för så kort användning. Ska köpa ett par på "tanthyllan" också :)

• Ankil

Behöver man bindor efter ett kejsarsnitt? Kommer man att blöda?

• Dansing

Man blöder efter snitt lika mycket som efter vaginal förlossning.

• siamusen

Sockerfritt godis för att få fart pa tarmarna

• Kaffetjej

Man blöder eftersom man har ett sår efter moderkakan, precis som vid en vanlig förlossning, om jag har förstått det rätt. Själv har jag fått snittid om lite mindre än tre veckor.

Svar på tråden BB-väska vid planerat snitt