• SweetStarAngel

Vad serverar du på barnkalaset?Glass eller tårta..

Mina döttrar gillar inte tårta så vi brukar ha glass och olika såser och strössel och maränger till det. Men jag gör ändå en tårta för det hör ju till men tycker glassen går åt mer.... Självklart en hel del fikabröd också, bullar och kakor, inget kalas utan det{#lang_emotions_sunny}

Jag behöver inga tatueringar, min mans och mina barns namn är ristade i mitt hjärta för evigt!
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad serverar du på barnkalaset?Glass eller tårta..
  • Eisa

Åh nej, det slog mig plötsligt att man ska hålla på med sånt när barnet blir äldre. ORKA!

I hate att fixa massa kakor.

Men tårta är bättre än glass.

• Tyche82

Fruktsallad gör vi, det föredrar barnen. Glass finns till, men barnen föredrar utan glass.
    Tårta gör vi oxå och sen kastar vi det som blev kvar. Onödigt värre.

• SweetStarAngel
    Eisa skrev 2009-07-23 17:15:07 följande:
    Åh nej, det slog mig plötsligt att man ska hålla på med sånt när barnet blir äldre. ORKA!I hate att fixa massa kakor.Men tårta är bättre än glass.
    Det går ju att köpa{#lang_emotions_sunny}

Tyche82 skrev 2009-07-23 17:17:17 följande:
    Fruktsallad gör vi, det föredrar barnen. Glass finns till, men barnen föredrar utan glass.Tårta gör vi oxå och sen kastar vi det som blev kvar. Onödigt värre.
    Hur gamla är era barn?
    Jag behöver inga tatueringar, min mans och mina barns namn är ristade i mitt hjärta för evigt!
  • Tant Green

I år blir det tårta eftersom kalaset ska vara utomhus en bit hemifrån, men innan (dottern fyller 4 i år) har vi haft glass och glasstårta, hon gillar det mycket mer. Jag också

• Mumselumsan

Glass. Här frågar vi alltid barnen vad de vill ha till sin födelsedag, både till barnkalaset och släkt/vännerkalaset och 9 av 10 ggr väljer de glass. Antingen vill de ha marängsviss eller allt för sig, glass, fruktet, kola/chokladsås, strössel, maränger.

• Tyche82
    SweetStarAngel skrev 2009-07-23 17:22:39 följande:
    Hur gamla är era barn?
    4 och 2 blev dom i år. Hos oss är fruktsallad favoriten hos alla gäster, även om vuxna gärna tar glass till.
  • SweetStarAngel
    Tyche82 skrev 2009-07-23 17:41:35 följande:
    4 och 2 blev dom i år. Hos oss är fruktsallad favoriten hos alla gäster, även om vuxna gärna tar glass till.
    Fruktsallad är inte så dumt. Kanske ska göra det till kalaset i år då. Hur gör du, har du i något extra förutom frukten?
  • Bam
    Eisa skrev 2009-07-23 17:15:07 följande:
    Åh nej, det slog mig plötsligt att man ska hålla på med sånt när barnet blir äldre. ORKA!I hate att fixa massa kakor.Men tårta är bättre än glass.
    Välkommen till the world of parents.
    Jag dansar aldrig nykter!
  • Miss Lau

Här får barnen själva bestämma vad som ska serverar, och det blir alltid glass med olika tillbehör. Helt enkelt för att både mina barn och deras kompisar föredrar det framför tårta.

Svar på tråden Vad serverar du på barnkalaset?Glass eller tårta..