• Anonym

Läckande hjärtklaff

Idag ringde de från lasarettet och sa att jag skulle komma dit och göra ett ultraljud på hjärtat. Jag fattade ingenting. Då berättade sköterskan att när jag var där för två år sen så upptäckte man en läckande hjärtklaff och att detta skulle kollas upp. Då när jag var där sa läkaren ingenting om nån klaff utan att jag bara hade ofarliga extraslag på hjärtat. Nu är jag riktigt orolig för det här. Herregud jag är bara 30 år. Inte ska väl jag ha problem med hjärtat redan nu.....

Nån som haft samma problem? Jag vet ingenting om sånt här och jag hittar ingen bra info om det heller.

Kan bara inte förstå varför inte läkaren sa något till mig när jag var där för två år sen.

• Svar på tråden Läckande hjärtklaff
  • Anonym (mamma till son)

Hej !!

Min son fick en läckande klaff för ett år sen, han är fem år, då sa läkaren att det är inget farligt men man kollar upp det varannat år för säkerhetsskull. Och han sa att det kan vem som helst få ,men det var vanligar bland vuxna än barn med att det just ploppar up bara . För vår son har inte haft nått fel innan utan bara vips så blev han tröttare och då hörde de blåsdjud så nu hörs det tydligen jätte tydligt .

Lycka till !!

• Anonym

Anonym (mamma till son) skrev 2009-07-23 18:22:19 följande:

Hej !! Min son fick en läckande klaff för ett år sen, han är fem år, då sa läkaren att det är inget farligt men man kollar upp det varannat år för säkerhetsskull. Och han sa att det kan vem som helst få ,men det var vanligar bland vuxna än barn med att det just ploppar up bara . För vår son har inte haft nått fel innan utan bara vips så blev han tröttare och då hörde de blåsdjud så nu hörs det tydligen jätte tydligt .Lycka till !!
    Ok då ska jag kanske inte vara så orolig då....Tack för ditt svar!
Svar på tråden Läckande hjärtklaff