112?
Kan dom på 112 se ens tel-nummer om man har hemligt te-nummer?
Kan dom på 112 se ens tel-nummer om man har hemligt te-nummer?
tror inte det...
Varför undrar du? De skulle säkert kunna ta reda på det om det fanns någon anledning.
jo det gör dom tror jag
jo,de får reda på det om det har bra skäl till det såklart.
ja det ska dom kunna. Säg att nån med hemligt nummer ringer i e nödsituation men kan inte säga något, då måste dom ju veta vart samtalet kom ifrån.
Det tror jag att dom kan se.
Ni som tror att numret syns innebär det att ett hemligt nummer helt plötsligt blir "ohemligt" givetvis kan de kolla upp ett samtal om skäl för det finns, hemliga nummer går alltid att spåra...
Om jag får gissa så tror jag att det blir "ohemligt" när man ringer 112.
Vad spelar det för roll?
Skulle tro att personalen på SOS-Alarm har tystnadsplikt och det är väl inte straffbart att ringa dit?
Dit ringer man ju bara om man behöver hjälp och då är det väl bra om dom ser numret?
jag undrar pga att min bror ringde 112 för att en kompis tagit en överdos och han inte ville bli inblandat, sen frågde han mig eftersom jag pluggar till ssk och jag visste inte.
min brorsån ringde från hemligt nummer flera gånger då han lärt sig på dagis att man ringer 112 om de händer något. Han hade dock inte fått veta att man bara ringde om det verkligen är nödsituation. Inte för att berätta vad som händer på gatan vilka som går förbi. Då rinde någon iaf upp till min bror å berätttade att de fått flera samtal från ett barn i familjen. Å de har hemligt nr.
Vill du anmäla något och vara anonym? Eller har du larmat och är rädd att någon i din närhet ska få reda på det?
SOS alarm har tillgång till en databas som innehåller alla sveriges nummer. Systemet gör ingen skillnad om det är hemligt eller inte, det enda som är att numret är flaggat som hemligt.
ja, han ville anmäla ngt och ville vara anonym.
Till polisen tror jag man kan anmäla brott anonymt. Titta på polisens hemsida.
Vill man vara helt säker på att vara anonym ska man använda mobiltelefon med kontantkort som inte är registrerat någonstans.
Men jag tror knappast att SOS bryr sig om att ta reda på din brors nummer. Han har väl inte gjort något brottsligt han försökte bara skaffa hjälp till en som behövde det. Så det finns väl ingen anledning för honom att oroa sig.
De ser numret. Men vad är problemet med det? Det är bra, tänk om t ex ett barn ringer och inte kan uppge adressen - då kan de ändå få fram adressen dit de skall skicka läkare/polis.