• Kalasbyxa

Liseberg/Flumeride med 2åring?

Undrar över en sak. Ska till Liseberg imorgon och vi funderar på om våran 2åring ska få följa med i Flumeride. Någon som har åkt flumeride med en 2åring? Man får ta med barn över 90cm i den men undra hur han reagerar? Tänk om han blir livrädd?
    I övrigt är han inte så rädd av sig och han älskar vatten!

Men hmm undra om det går?

• Svar på tråden Liseberg/Flumeride med 2åring?
  • Annelis Mamma

Jag hade inte tagit med han i den.

• Cia o krabaten

Beror ju helt på hur tuff/orädd barnet är.
    Min dotter på 4,5 skulle aldrig våga åka
    Sonen på 1 skulle däremot älska det

Skämt åsido, kan ni inte stå och titta på en stund så får han avgöra själv?
    Man brukar ju se rätt bra och kunna bli stänkt på som åskådare tom.

• Yariija

Jag hade inte tagit med honom, Kållerado däremot hade känts tryggare.

• Kalasbyxa

Nje kankse få vänta till nästa år ändå... men jag tror till 95% att han hade älskat det! Men man ska nog inte om man inte är 100% säker

• Makane

2 år tror jag är för litet. Vi åkte i den med vår dotter förra året då hon var tre och hon var ganska skräckslagen när vi kom ner. Förutom den riktigt läskiga sista backen så blev vi genomblöta så det blev nog lite för mycket.

• Makane

Kanske ska tillägga att hon är en riktig våghals som vill testa allt och brukar inte bli rädd i första taget.

• Bast

Jag hade inte tagit med en 2 åring i Flumride. Min treåring fick titta på medans jag och 7-åringen åkte. DET var lagom!
    Tror inte att det är 90 cm-gräns på Kållerado, utan 110, så det funkar inte heller.
    Kan även rekommendera att INTE åka Rabalder med en liten. Även där åkte jag och 7-åringen, och knappt det var skoj. Det var ryckig och hård.

• Frau T

Jag skulle inte ta med ett så litet barn i Flumeriden och jag skulle bli förvånad om man får det...

• Lina Q

Min dotter fyller 3 år om en månad. Vi var på Liseberg för en månad sen och hon älska Flumeride. Skratta och skrek "igen, igen" så fort åkturen var slut.

• Kalasbyxa

Frau T skrev 2009-07-23 21:24:02 följande:

Jag skulle inte ta med ett så litet barn i Flumeriden och jag skulle bli förvånad om man får det...
    Man får det. Det står 90cm i vuxet sällskap, man ja det är lite litet kan jag tycka själv MEN jag tror han hade tyckt det hade varit sååå kul :)
  • Makane

Rabalder gillar inte min dotter heller som är 4. Men hon älskade Cirkusexpressen förra året. Och Kållerado älskar hon! Flume ride är ju hur bra som helst fram till sista backen som är riktigt brant. Men det är ju säkert olika från barn till barn. Två år tror jag iallafall ändå är i minsta laget för att uppskatta den.

• 060810

Min dotter ÄLSKAR Flumeride och det är det enda hon pratar om när det gäller Liseberg!

Hon ville åka mer och mer och mer och var inte ett dugg rädd!

Men så åkte hon "masken" när hon var 11 månader med! :p

• Frau T
    Kalasbyxa skrev 2009-07-23 21:25:56 följande:
    Frau T skrev 2009-07-23 21:24:02 följande: Man får det. Det står 90cm i vuxet sällskap, man ja det är lite litet kan jag tycka själv MEN jag tror han hade tyckt det hade varit sååå kul :)
    Jaha, där ser man. Andra verkar ju ha gjort det så det kanske funkar. Alla barn är ju olika men jag skulle känna mig som en hemsk mamma och mitt barn blev vettskrämt. Man kan ju inte avbryta när man väl sitter där och så vet man hur den sista backen är..
    Själv är jag helt tokig i att åka berg-och-dalbanor men jag börjar nog med att introducera Farfarsbilarna!
  • Kalasbyxa
    060810 skrev 2009-07-23 21:29:04 följande:
    Min dotter ÄLSKAR Flumeride och det är det enda hon pratar om när det gäller Liseberg! Hon ville åka mer och mer och mer och var inte ett dugg rädd! Men så åkte hon "masken" när hon var 11 månader med! :p
    Åkte hon den som 2 åring `?
  • Kalasbyxa

Lite synd att kållerado har längdgräns på 110cm...

• Busbellan

Min dotter var 3 år när hon åkte flumeride första gången. Hade hon varit 90 cm lång vid 2 år hade jag låtit henne åka den då också, utan tvekan. Hon har alltid älskat karuseller.
    minstingen här hemma har nyss fyllt två år och hon kommer få åka flumeride när vi ska till liseberg i sommar

Mamma till Nora, August och Ella
  • Monalisan

sebbe är en riktigt tuffing men åkte första gången i år flummride o han e 5 :-/

• Written Fiction

*ryser* era barn är tuffare än mig.. Jag _hatar_! flumride...

Svar på tråden Liseberg/Flumeride med 2åring?