• Nahla

Nässpray/droppar för bebis?

Finns det nässpray/droppar till bebis? Min lilla gumma är 8 veckor gammal och det låter som att hon har typ en liter snor i näsan! Och hon nyser hela tiden. Hon verkar inte kunna sova utav detta snorande. Har provat med Näsfrida och fått bort lite men hjälper bara en stund! Vad göra?

• Svar på tråden Nässpray/droppar för bebis?
  • Hallonmopeden

Köp Rennäsans på Apoteket, det är koksaltlösning som man kan droppa i den lilla näsan. Det funkade för oss när han var riktigt liten. Nu är han snart 7 månader och var nyss rejält täppt i näsan, då köpte vi Nezeril.

• Nahla

Ok och detta ska hjälpa då? Låter så hemskt med nästan helt igentäppt i lill näsan! Det är det enda som finns då för små bebisar eller?

• ebben

nezeril droppar finns ju också. Renässans hjälper inte så bra............tyvärr. i alla fall inte på vår son som var tät o förkyld tidigt-han var bara nån månad gammal.........

• nofear

Nezeril näsdroppar är jätte bra när dom är snoriga.
    Renässans är mer för att rensa näsan på kråkor...
    Tycker absolut ni ska prova Nezeril.

• emma80

pumpa ur lite bröstmjölk på en tesked och droppa det i näsan. Det hjälpte på våran dotter i alla fall...

• Nahla

Nezeril näsdroppar låter som nått jag måste prova då! Trodde inte att lill damen skulle bli förkyld så pass tidigt.. Men Nezeril näsdroppar är ofarligt då på en 8 veckors bebis?

• Nahla

Nezeril näsdroppar låter som nått jag måste prova då! Trodde inte att lill damen skulle bli förkyld så pass tidigt.. Men Nezeril näsdroppar är ofarligt då på en 8 veckors bebis?

• Hallonmopeden

Nezeril är från 1 månad och uppåt. Det är väl inte farligt att använda dem, men det är väl inte så bra att göra det för mycket med tanke på slemhinnorna i näsan. Samma sak gäller ju för vuxna och nässpray.

• ebben

Nezeril finns till rätt små bebisar! Minns ej............vet att vi använde det ett par nätter före det han "egentligen skulle få de2,han var alltså LITE för ung..........men jag anser att han inte tar skada av det ett par nätter.hellre det liksom än att han ska kvävas o inte kunna äta tex!
    Tror det finns från 4 veckor? Eller??

• ebben

den lila förpackningen tror jag är från 1 månad.

• taiyin

Håller med Emma; bröstmjölk är gratis och funkar utmärkt!

• ebben

Nej,bröstmjölk funkar INTE alltid på en igentäppt näsa!! Bra för er så klart om det gjort det..........men för oss funkade det inte alls!!

• Hannajo

Jag tyckte Renässans fungerade bra, skulle börja med att testa det, onödigt att ta till Nezeril om man inte måste.

• ebben

Men å andra sidan så ÄR det ingen fara att använda nezeril kanske på natten eller när man nu anser det behövas som bäst................. det finns från 1 månads ålder o det skulle det antagligen inte göra om det var livsfarligt.........
    Man ska ju så klart inte ta/ge det för ofta!!!!!!!

Svar på tråden Nässpray/droppar för bebis?