• Anonym (NumeraMamma)

Fett och " stripigt " hår , vanligt efter graviditet ?

Är lite ledsen. Har en baby på 5 mån, har tappat stora drösar med hår sedan 1-2 mån tillbaka. Förstår att det är rätt vanligt och sådär, men att håret också börjat bli fett nu med! som om det inte räcker...

Vad ska jag göra? Känner mig så ensam om detta problemet.

Tack på förhand.. Mvh /Ledsen mamma (och snart tunnhårig)..

• Svar på tråden Fett och " stripigt " hår , vanligt efter graviditet ?
  • Gravid2008

Jag vet vad du menar, har tappat hår i 3 månader drygt och känner mig mmycket tunnhårig. Under graviditeten var ju håret tjockt och bra kvalitet. Nu känns det som en kombination av fett (hårnotten) och risigt.

• Anonym (NumeraMamma)
    Gravid2008 skrev 2009-07-23 21:29:07 följande:
    Jag vet vad du menar, har tappat hår i 3 månader drygt och känner mig mmycket tunnhårig. Under graviditeten var ju håret tjockt och bra kvalitet. Nu känns det som en kombination av fett (hårnotten) och risigt.
    Jag upplever som sagt precis detsamma.. känner mig lite deppig över det! Vad kan man göra? Bara att vänta ut eller?
  • Gravid2008

Ja, min frisör sa att det fanns en dyr behandling men som man skulle påbörjat innan man började tappa håret för full effekt,

• Anonym (NumeraMamma)
    Gravid2008 skrev 2009-07-23 21:35:50 följande:
    Ja, min frisör sa att det fanns en dyr behandling men som man skulle påbörjat innan man började tappa håret för full effekt,
    Vad kan det vara för behandling då? Blev nyfiken, kanske kan vara värt att testa.
Svar på tråden Fett och " stripigt " hår , vanligt efter graviditet ?