• FinastE2010

Knät gör ont/låser sig, har med grav att göra?

Hej hej för femitelfte gången! :P

Det är så att i ca en månad har mitt ena knä från och till börjat göra ont, eller som att det "låser sig" och för några dagar sedan blev det så illa att jag knappt kunde gå i trappor eller ens vända mig i sängen, som att benet inte gick att röra. Jag har det inte hela tiden utan det kommer och går som sagt. Har aldrig tidigare haft led/knä eller några andra besvär.

Det här började komma i ca 8 veckan, kan det ha något med graviditeten och göra eller är det bara mitt knä som verkar ha gett upp helt plötsligt? Kan ofta känna när jag har ont och det låse sig sådär att det liksom knakar och klickar till i knät också.

Någon som varit med om det?

• Svar på tråden Knät gör ont/låser sig, har med grav att göra?
  • CrazyChristina

Så tidigt i graviditeten har jag inte hört talas om de men hjälper dig gärna att puffa till tråden..

• FinastE2010

Nej det kanske bara är någon nerv i kläm eller vad vet jag, får kolla upp det om det inte går över..

• BabeGrl

Hej,
    Har själv problem med mitt knä men jag har mer ont på sidan och ska faktiskt gå till läkare imorgon då jag tror att mitt knä beror på ledband.
    Har dock inte hört någon ha problem med att det låser sig. Tycker du ska uppsöka läkare o kolla vad det är. Bättre göra det nu innan man blir tyngre. Själv är jag i v11 och tyckte det var tid nu att göra innan man blir tyngre.

Svar på tråden Knät gör ont/låser sig, har med grav att göra?