• Anonym

"Mensvärk" en månad efter förlossningen?

Fick barn för 4,5 veckor sedan, och avslaget har så gott som slutat, bara lite färgade flytningar kvar. Ammar inte heller, gjorde tyvärr bara det i två veckor.

Iallafall har det de senaste dagarna börjat göra ont i magen, det känns så som det kändes alldeles efter förlossningen då jag ammade och livmodern drog ihop sig. Ja, som mensvärk ungefär.

Kan det vara så att mensen är på väg? Eller kan jag rentav ha blivit gravid?! Antar att ett test fortfarande kan visa positivt i och med att jag är såpass nyförlöst...?

• Svar på tråden "Mensvärk" en månad efter förlossningen?
  • Whats Up

Jo men dét kan absolut var mens på väg eller äggloss. jag fick mens direkt efter mellan pojken. Min bm sa att det berodde på att jag inte ammade, för om man gör det kan det försena ägglossning och då mensen.

• Anonym

Nja, vet ej om det fortfarande kan vara livmodern som drar ihop sig så här sent..

Men eftersom att du inte ammar så kanske det är mensen som är på g!
    Gravid, ja... Om ni har haft oskyddat sex så visst kan du va gravid.. Men får man ont i magen av det? Kommer inte ihåg.. Jo, kanske lite mensvärk känsla.

• ebbebulan

Jag fick min son i slutet av april förra året, hade avslag i ca 3,5 veckor. I slutet av maj kom första mensen, jag ammade inte heller. Så det kan nog vara den som är på g.

♥ min älskade bula, ebbe 080424 ♥ www.fruganjansson.blogspot.com/
  • Anonym

Usch då, jag som hade hoppats att slippa den längre... Har ju hört många som inte fick tillbaka den förrän efter över halvåret! Nåja, bara att vänta och se. Hur vet man att det är mens, då? För avslaget har varit lite oregelbundet, lite blod en dag för att nästa inte vara någonting alls nästan.

• Skorpan2

Tog mig 6 veckor att få tillbaks min mens. En och en halv vecka mellan avslag och mens. Och jag helammade.

Svar på tråden "Mensvärk" en månad efter förlossningen?