• stjärna4

Fråga ang pool!!!

Har en pool som jag varit lite slarvig med att klora så den har blivit grön.Ingen har badat på länge i den och nu har den blivit alldeles grön,mest på botten.Har nu tömt ut vattnet men måste ju rengöra den och den är alldeles grön i botten.Hur gör jag?Är det farligt att ta på det gröna???

• Svar på tråden Fråga ang pool!!!
  • FiaFia

Det är bara alger, ingen fara, skulle inte käka det kanske :)

Vet ju inte vad du har för typ av pool, om det är en uppblåsbar "jysk-pool" eller en "riktig" och vad för typ av rening ni har...

har själv lyckats göra min pool grön lite då och då, och brukar då räcka att dammsuga den så att alla alger släpper från linern, sedan tillsätta algmedel och chock-klorera, gäller att även rengöra sandfiltret ordentligt, brukar vara rätt skitigt om poolen blivit grön, kom ihåg att göra rent det igen när vattnet klarnat, brukar gå rätt fort, någon dag så är det badklart igen.

• stjärna4

Jo det är en vanlig uppblåsbar!Får erkänna att jag varit slarvig med att klora den för barnen har inte velat bada,så därför tömde jag den på vatten nu för att plocka ner den.Därför undrar jag mest om det är farligt med algerna som ligger kvar på botten,men det tror du inte??Kanske kan jag spola bort det?

• FiaFia

spola rent bara, ingen fara, kan var lite "slemmigt" så använd diskhandskar om det känns bättre :)

• stjärna4

Tack för ditt svar!Tänkte mest att i havet kan ju alger vara giftiga men det kanske de inte blir i en pool??

Svar på tråden Fråga ang pool!!!