Bleka tomelilla klädsel, hjälp mig please!
Vi har en tomelilla tresits och tvåsits. Vi har två klädslar, en sandbeige och en blå. Den sandbeiga är ok bortsett från att sonen målat på den med röd tuschpenna men den blå ser förjävlig ut. Den är totalt tvättblekt så den ser flammig och skitig ut även om den är nytvättad. Har länge funderat på att färga den men har aldrig färgat nåt förut. Först och främst vill jag veta hur man gör. Har hört att man köper färgen på färgaffärer, stämmer det? Sen undrar jag, kan man färga en mörkblå klädsel brun eller mörkgrå? (helst mörkgrå). Får man göra sånt i en tvättstuga man delar med alla andra hyresgäster eller måste man göra det i sin egna tvättmaskin. Undrar även om blocket är enda sättet man kan hitta en tomelilla fåtölj på. Vi har velat haft en till sofforna ett bra tag men de säljs ju inte länger. Kollar blocket dagligen och det ploppar upp nån annons om dan men inga här i eskilstunatrakten. Kan ju inte åka till Luleå för att få hämta en fåtölj. Det måste ju finnas andra sätt än blocket. Hoppas nån kan hjälpa mig
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-24 01:23
Bleka skulle naturligtvis va färga