Förlossning på privat sjukhus?
Någon som vet hur det fungerar med privat förlossningsvård? Jag vill ha kejsarsnitt utan tjafs och eget rum efteråt. Undra var man kan göra det? Och undra vad det kan kosta? Någon som har en aning?
Någon som vet hur det fungerar med privat förlossningsvård? Jag vill ha kejsarsnitt utan tjafs och eget rum efteråt. Undra var man kan göra det? Och undra vad det kan kosta? Någon som har en aning?
Mig veterligen finns det inget privat förlossningsvård i Sverige. Det är inte tillåtet enl lagen med privat sjukvård ännu (har jag för mig?). Så då får du nog vända dig utomlands. En kompis till mig var beredd att göra det (hennes man är från England) eftersom hon inte heller ville föda vaginalt och inte ville hålla på och tjafsa. Hon sa att det är svindyrt där, typ flera hundratusen isf. Men hon blev beviljad snitt utan problem (KS i Sthlm).
Jag beviljades planerat snitt, utan tjafs (det är klart att jag fick argumentera för min sak och de försökte ju övertala mig) när jag födde mitt första barn. Så omöjligt är det inte, däremot så bör man ha en strategi att förhålla sig till. Jag fick även eget rum utan att ens be om det (men det har dom på vårt BB, det är ju dock inte så på alla BB i Sverige).
frk Carlsson skrev 2009-07-24 10:17:09 följande:
Jag tänkte mig privatfinansierad, alltså att man själv betalar för operationen. Det finns ju privata aktörer som är statsfinansierade också. Dock kanske det underlättar att få kejsarsnitt på ett sånt ställe också? Eller?
frk Carlsson: Flera hundratusen låter ju väldigt dyrt... :/ Men jag kollar lite på England! Tack för tips.
BB Stockholm är privat, offentligt finansierad, verksamhet men inget ställe där du som pat kan kräva snitt. De strävar efter lugn och trygg miljö, så lite medicinska ingrepp som möjligt och en så normal förlossning som möjligt.
Som utlänning kan du likställas med en oförsäkrad i UK. Kostnaden för snitt o 2 dagars vård skulle ligga på mellan 17000-22000 GBP (220000-280000 sek)
Tack så mycket Humlet. Vilket sjukhus är siffrorna ifrån? Kan du specificera hur mycket som är sjukhuskostnader, läkarkostnader och övernattningskostnader? Skulle vara intressant. :)
Jag har läst lite om Portland hospital. Det står att ett planerat kejsarsnitt kostar £6255. Det skulle vara bara sjukhuskostnaden då antar jag? Undra hur mycket läkaren tar?
På BB stockholm kan man inte beställa kejsansnitt bara så där.Dem kör efter Dublin metoden,vilket gör att förlossningen helst inte ska dra ut så mkt på tiden,12 timmar är gränsen.
Sofia hemmet har ingen privat förlossningsvård på det viset,bara BB Stockholm.