• camillas1985

Han sover på sida och då läcker blöjan, vet inte vad jag ska göra.

I natt fick jag byta kläder och blöja på honom två gånger för att han var helt blöt och det är väldigt jobbigt för han blir så pigg av det. Vet inte vad jag ska göra åt problemet. Vi använder nu Libros up and go på natten för de var de ända som fungerade alls här ett tag men nu går inte det heller. Ska jag prova en större blöja eller kommer de sitta otätt då tro? Har inte ekonomi för att stå och prova alla möjliga sorter heller. Hur hade ni gjort? Försöker jag lägga honom på rygg blir han jätte sur.

• Svar på tråden Han sover på sida och då läcker blöjan, vet inte vad jag ska göra.
  • Marma

kan du inte ha vanliga blöjan på natten? känns som du kan spänna åt mera då än med upp&go liksom

• Marma

en tanke poppa upp, ring de olika blöjmärkerna o kolla ifall du inte kan få varoprov för deras blöjor o se om de funkar bättre än de du har...

• EliLeoMa

Vår son sover på sidan också. Vi använder Pampers active fit. Hög i ryggen och går ju att spänna åt till skillnad från up & go blöjorna. Har aldrig läkt igenom urin!

• kath

Tror de vanliga blöjorna är lite bättre för då kan du ju spänna dem. Kanske han behöver ha en större stolek just på natten? Fast mera spänd då?

Svårt det här - samtidigt vill man ju inte störa dem mer än nödvändigt.

• saris2008

för det första tycker jag att byxblöjor är helt värdelösa på natten då de inte smiter åt lika bra som vanliga blöjor, i övrig så läcker både libero och pampers vanliga blöjor här, det som funkar är huggies vanliga blöjor, min kille sover mest på sidan och den har aldrig läckt.

• camillas1985
    SmåläningsMamman skrev 2009-07-24 09:23:37 följande:
    kan du inte ha vanliga blöjan på natten? känns som du kan spänna åt mera då än med upp&go liksom
    Vi använde vanlig blöja förut och det fungerade inte. Har provat pampers och libro i vanliga.
    EliLeoMa skrev 2009-07-24 09:26:08 följande:
    Vår son sover på sidan också. Vi använder Pampers active fit. Hög i ryggen och går ju att spänna åt till skillnad från up & go blöjorna. Har aldrig läkt igenom urin!
    Det var dem vi hade innan nu och de läckte jätte mycket.
  • EliLeoMa
    camillas1985 skrev 2009-07-24 09:29:38 följande:
    Det var dem vi hade innan nu och de läckte jätte mycket.
    Oj! Det låter mystiskt... Ja då vet jag faktiskt inte, men finns det inte speciella nattblöjor då? Eller blöjor för större barn (som kissar större mängder) som ni kan prova ?
  • Dysch

Har provat up and go nån gång på natten o den läckte direkt har nu gått över till Pampers vanliga och dom fungerar mycket bättre på sonen. Liberos up and go läckte även dagtid oxå. Han har oxå alltid sovit på sidan.

(¯`♥.¸(¯`♥.¸♥Denniz 080417 ♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • camillas1985

Får väl prova att köpa ett paket i större storlek och se. Kan han inte ha dem nu så kanske han kan ha dem sen iaf.
    Tycker det är så konstiga storlekar på paketen typ 7-18kg. Har väldigt svårt att tänka mig ett barn på 18kg i de blöjorna.

• camillas1985
    EliLeoMa skrev 2009-07-24 09:32:14 följande:
    Oj! Det låter mystiskt... Ja då vet jag faktiskt inte, men finns det inte speciella nattblöjor då? Eller blöjor för större barn (som kissar större mängder) som ni kan prova ?
    Såg på en större coop affär i västerås att det fanns nattblöjor men där jag bor finns det inte. Han kan ha kissat en gång i blöjan och då läcker det. Jag är alltid jätte noga med att kolla så snoppen ligger rätt också. Väldigt tröttsamt blir det iaf.
Svar på tråden Han sover på sida och då läcker blöjan, vet inte vad jag ska göra.