• Anonym (................)

    Bruna fläckar på tänderna

    Jag har fått bruna fläckar på framtänderna och har inte råd att gå till tandläkaren...har känsliga tandhalsar och emalj pga magproblem. Finns det någon som har något förslag på blekmedel till tänderna och som har skör emalj? Såg ett stift på Ica men vet inte om det är bra?Har använt tandkräm som ska göra tänderna vita och har eltandborste men de går inte bort

  • Svar på tråden Bruna fläckar på tänderna
  • Anonym

    Testa att köpa Denivit, borsta hårt med en hård torr tandborste. Funkade åtminstone när jag hade fått tefläckar på tänderna.

  • Anonym (................)
    Anonym skrev 2009-07-30 17:09:05 följande:
    Testa att köpa Denivit, borsta hårt med en hård torr tandborste. Funkade åtminstone när jag hade fått tefläckar på tänderna.
    Ok får testa det ikväll då!
  • Anonym

    om det är kariesfläckar går det inte bort. jag har såna och min tandläkare sa att det går inte bort.

  • Anonym

    Har samma som du TS fast bara på en fram tand jag har brun fläck skit träligt för jag har ju annars vita tänder men tandläkare har jag inte råd med men väntar man för länge kan det ävne bli dyrare tyvärr så är det ju så.
    Men jag hatar verkligen tandläkaren jag har så ont efteråt i hela munnen..

  • Anonym

    Jag trodde ts menade att det var bruna fläckar efter tex kaffe och te, då funkar slipande medel som Denivit. Är det något fel med emaljen, funkar det ju inte.

  • Anonym (................)
    Anonym skrev 2009-07-31 23:18:45 följande:
    Jag trodde ts menade att det var bruna fläckar efter tex kaffe och te, då funkar slipande medel som Denivit. Är det något fel med emaljen, funkar det ju inte.
    Jag har haft så tidigare och det har tandläkaren fått bort genom att polera bort det så jag tror att det är av mitt tedrickande....måste köpa dentivit imorgon..har märket whitening hemma nu och det kanske inte är riktigt samma? Men jag märker att tänderna blivit vitare och att de bruna fläckarna dämpat sig lite men att de syns och finns kvar
  • Anonym

    Ja man får gnugga jättehårt och upprepat med Denivit, det hjäpte mot mina tefläckar. Kanske funkar med det du har också..man får ju upprepa det..

  • Anonym

    Om det är missfärgningar fråtn te, så funkar det att ta lite vanligt salt på tandborsten och försiktigt borsta bort missfärgningen. Smakar skit, men är billigt och mer effektivt än Denivit.

  • Anpema

    Clinomyn är den bästa tandkrämen för missfärgade tänder, tycker jag. Den klarar jag mig inte utan, jag som snusar, dricker rödvin och kaffe! Trots det har jag väldigt vita tänder...och märker snart skillnad om jag borstar med ett annat märke.
    Clinomyn säljs på Apoteket och i de flesta större matvarubutikerna.

Svar på tråden Bruna fläckar på tänderna