• Anonym (skadad)

Nån som fått för sveda och värk?

För lite mer än 1 år sen va jag med i en krock där motpartern va skyldig.

Nu iår så har min läkare fastställt ett invaliditetsintyg till mitt försäkringsbolag som ska utreda om jag ska få ersättning för sveda och värk.
    Jag har misstänkt whip lash, en muskelskada i ryggen och mindre begränsning på ena sidan av nacken..

Finns det någon här som haft ungefär likadana skador och begärt ersättning för sveda och värk?
    Hur mycket kan man få/begära?

• Svar på tråden Nån som fått för sveda och värk?
  • Anonym

Om man inte vårdas på sjukhus så ligger ersättningen för sveda och värk på ca 2.000 kr per månad enligt trafikskadenämndens praxis.

• Anonym (skadad)
    Anonym skrev 2009-07-24 13:46:14 följande:
    Om man inte vårdas på sjukhus så ligger ersättningen för sveda och värk på ca 2.000 kr per månad enligt trafikskadenämndens praxis.
    Från olyckan till 1 år eller?
  • Anonym

Anonym (skadad) skrev 2009-07-24 13:52:23 följande:

Från olyckan till 1 år eller?
    Så länge man har sveda och värk.
  • Anonym (skadad)
    Anonym skrev 2009-07-24 13:59:07 följande:
    Anonym (skadad) skrev 2009-07-24 13:52:23 följande:
    Så länge man har sveda och värk.
    Aha ok... inget jag fått veta..
    Har ju permanenta skador..
  • la dolce vita

Jag fick konstaterat 5% invaliditet efter en olycka, whiplash-skada. För detta fick jag ca 30.000 av försäkringsbolaget (baserat på min försäkringsnivå). Sedan anlitade jag advokat eftersom jag ville ja mer av motpartens bolag (jag var inte vållande) och fick 55.000 till utan problem. Hade säkert junnat få mer, men det orkade inte ta det en runda till. Sedan fick jag ersättning för förstörda kläder, sjukhusbesök, sjukgymnast, självrisker etc. Denna olycka hände 2000. Idag är jag i stort sett helt besvärsfri, vilket är underbart!!

• Anonym (skadad)

la dolce vita skrev 2009-07-24 17:01:08 följande:

Jag fick konstaterat 5% invaliditet efter en olycka, whiplash-skada. För detta fick jag ca 30.000 av försäkringsbolaget (baserat på min försäkringsnivå). Sedan anlitade jag advokat eftersom jag ville ja mer av motpartens bolag (jag var inte vållande) och fick 55.000 till utan problem. Hade säkert junnat få mer, men det orkade inte ta det en runda till. Sedan fick jag ersättning för förstörda kläder, sjukhusbesök, sjukgymnast, självrisker etc. Denna olycka hände 2000. Idag är jag i stort sett helt besvärsfri, vilket är underbart!!
    Va skönt för dig att du är problem fri nu!
    Hoppas jag också blir det, bävar över hur min rygg kommer vara när jag blir gravid igen =/ Kan inte bära dottern länge, kan inte hjälpa till att flytta eller stå i obekväma ställningar länge och varje kväll då jag går och lägger mig så måste jag vrida och vända mig för att det gör så sjukt ont i ryggen...
  • la dolce vita

Kan du inte bära din dotter längre? Du måste ju få hjälp snabbt! Dina besvär måste dokumenteras också.

Jag hoppas verkligen att du blir bättre snart, kämpa på och försök se framåt!

Kram!

• Anonym (skadad)

la dolce vita skrev 2009-07-27 21:48:16 följande:

Kan du inte bära din dotter längre? Du måste ju få hjälp snabbt! Dina besvär måste dokumenteras också.Jag hoppas verkligen att du blir bättre snart, kämpa på och försök se framåt!Kram!
    Jag kan bära men inte lika långa stunder som förut, plus att mina armar domnar och gör ont efter baa en liten stund..
    Jag har varit hos en sjukgymnast som har knäckt och hållt på och skrivit ner allt hon hittade. Sen va jag hos en doktor som gick igenom leder, ryggen, nacken, armar, ben reflexer m.m och dokumenterade det..
    Tack för peppningen
  • Anonym (skadad)

Är konstaterad 3% invalid och summan blev på 35 729:-
    Så det va ju en bra summa?
    Vete tusan om jag orkar gå vidare..

• Anonym

Anonym (skadad) skrev 2009-08-03 13:32:08 följande:

Är konstaterad 3% invalid och summan blev på 35 729:-Så det va ju en bra summa?Vete tusan om jag orkar gå vidare..
    Det är ju invaliditetsersättningen som du har fått. Har du fått något för svedan och värken? Ersättning för inkomstbortfall vid sjukskrivning?
Svar på tråden Nån som fått för sveda och värk?