• Nannasan

Vad är full-, halvintegrerad och fristående diskmaskin?

Jag började idag slökolla lite på diskmaskiner - vi behöver en "slimline", tydligen (alltså en 45 cm bred, eftersom det är ett ganska smalt utrymme i köket) men sedan står det massor om "halvintegrerad", "fullintegrerad" och fristående.

Först trodde jag att fullintegrerad innebar att luckan till maskinen skulle vara i samma sorts material som övriga skåpen, men då förstår jag inte var halvintegrerad innebär...

Någon lite mer kunnig som vet? Även tips på bra och prisvärda märken tas tacksamt emot.

• Svar på tråden Vad är full-, halvintegrerad och fristående diskmaskin?
  • kaksmulan

halvintegrerad är väl när man ser maskinens lucka men att den ändå är som inbyggd under en bänk med skåpar runt omkring typ. Fristående har alla sidor helt hela och kan därför stå för sig själv tex uppe på en bänk.

Så tolkar jag det hela i alla fall...

Felixens♥ och Ellendellens ♥ stolta mamma, alias kaksmulan!
  • Bakeapple

Helintegrerad har lucka som ser ut som köksluckorna över hela luckan och alla knappar ovanpå luckan när man öppnar den (eppe på kanten) Halvintegrerad har köksskåplucka på nästan hela luckan, men en list längst upp där alla knappar sitter.
    Fristående måste ju då vara en med lucka i vitt eller rostfritt. En diskmaskin som står på bänken kallas bänkdiskmaskin.

• Nannasan
    Bakeapple skrev 2009-07-24 21:32:20 följande:
    Helintegrerad har lucka som ser ut som köksluckorna över hela luckan och alla knappar ovanpå luckan när man öppnar den (eppe på kanten) Halvintegrerad har köksskåplucka på nästan hela luckan, men en list längst upp där alla knappar sitter. Fristående måste ju då vara en med lucka i vitt eller rostfritt. En diskmaskin som står på bänken kallas bänkdiskmaskin.
    Strålande - tack så mycket för hjälpen!!! :D
Svar på tråden Vad är full-, halvintegrerad och fristående diskmaskin?