• Show n tell

kan man bli sjuk av att vara för lättklädd?

Alltså, jag får höra hela tiden av så många människor. Varför går du så lättklädd? du kan ju bli förkyld, få lunginflammation, bla bla bla. Är det verkligen sant eller? Jag blir nästan aldrig förkyld och jag har blivit uppvuxen med att man blir smittad av bakterier/ virus. inte av att man går omkring och blir kall.

• Svar på tråden kan man bli sjuk av att vara för lättklädd?
  • Grönögat

Man kan inte bli sjuk av själva kylan, men, om man redan har ett virus i kroppen så kan det lättare att bryta ut om man är kall (har ej koll på varför).

• Show n tell

Men hur kall kan man bli då?
    Alla fryser vid olika grader. Jag känner en tjej som måste ha en tjock tröja på sig plus tjocka byxor när det är typ 30 grader ute. annars fryser hon. skulle hon då kunna bli mer utsatt för sjukdom då? Eller är det när man själv

• lokisse

man blirinte sjuk av att bli kall men kroppens emunfösvar är inte lika starkt slemhinnor och liknande är av svälda det beror pa att man har ett nödsystem mot kyla som drar ner pa blodcirkulationen i dom ytre delarna.
    sa om du har kalla fötter och /eller kalla händer sa är det mycke möjligt att du inte har dit imunsystem pa topp

snorkrakornas barn heter snorungar
  • vernis

man kan uvi att vara för kall kläd.

och man kan bli sjuk om man får lite kläder men det är också om har något virus i kroppen som man inte om plus att vi allt får alltid lite virussjukdomar och andra saker när vi träffa andra människor men att man blir sjuk är pga virus blir kall blöt stressad såligt imunsystem man här så många olika faktorer som ska stämma in. så ibland kan ha virus i kroppen som bryter ut för att man har blivit kall eller blöt. och ibland blir man bara sjuk så där.. men urinväg infektion för man när man blir kall om underlivet om sätter sig på kalla ställen osv

Svar på tråden kan man bli sjuk av att vara för lättklädd?