• AnetteGunnarsson

Partykläder för mulliga/breda o korta..??

Tjena!

Jag skulle verkligen behöva hjälp med vad jag skall ha på mig när jag skall ut på krogen eller på nattklubb!

Jag är 165 lång, inte smal men inte tjock, ganska bullig mage (efter två barn tätt) men jag har en sådandär som plattar magen =)
    Lite breda höfter och ganska stora lår (det är där allt lägger sig)..

(Till vardags har jag oftast klänning med tajts till lite över vaderna)

Jag har alltid haft jeans (för några årsedan) till utgång men känner inte för att lägga ut flera hundra på ett par jeans som förhoppningsvis snart är för små.. :) Skulle vilja ha raka men det har jag för stora lår för :/

Därför har jag tänkt att ha någon klänning/tunika ((vilken färg då??)) som går ungefär till knäna, och så tänkte jag mig svarta tajts/kalasbyxor?..
    Men vad har man för skor till det??
    Jag går inget vidare i klack, skulle vara en jätte jätte liten klack isf. Vill helst inte ha stövlar, några finare ballerina kanske?

Vill helst handla billigt :) Gärna vanliga affärerna som kapphal och lindex eller liknande.. :)

Någon i min kroppsstorlek som har några förslag? =)

• Svar på tråden Partykläder för mulliga/breda o korta..??
  • Lena

Är rätt rund och bara 160cm så jag kan nog hjälpa dig. www.halens.se har en hel del snygga, välformade och färggranna kläder i stora storlekar. Jag skulle satsa på en klänning eller kjol och top och ett par sandaler med lite klack (ecco har snygga och sköna men dyra). Det blir festligt och somrigt och är inte så noga med storleken som byxor är.

• AnetteGunnarsson

Tack för svar! =)

Lena skrev 2009-07-24 22:24:09 följande:
    Är rätt rund och bara 160cm så jag kan nog hjälpa dig. www.halens.se har en hel del snygga, välformade och färggranna kläder i stora storlekar. Jag skulle satsa på en klänning eller kjol och top och ett par sandaler med lite klack (ecco har snygga och sköna men dyra). Det blir festligt och somrigt och är inte så noga med storleken som byxor är.
  • Lena

Har man stora lår ser de ofta större ut i tajts tvärt emot vad man skulle kunna tro.

• AnetteGunnarsson

jo men man ser ju inte mina lår så mycket om jag har klänning till knäna =)
    kan man ha vanliga neutralfärg på kalasbyxor tro?? hehe :)

Lena skrev 2009-07-24 22:41:36 följande:
    Har man stora lår ser de ofta större ut i tajts tvärt emot vad man skulle kunna tro.
  • Lena
    AnetteGunnarsson skrev 2009-07-24 22:43:59 följande:
    jo men man ser ju inte mina lår så mycket om jag har klänning till knäna =) kan man ha vanliga neutralfärg på kalasbyxor tro?? hehe :)
    Då är det snyggare att skippa tajtsen totalt och har strumpebyxor eller inget alls.
  • AnetteGunnarsson

okej tack :)

skall börja med o leta efter en klänning/tunika som går till knäna, så får jag se vad det blir efter den =)

Lena skrev 2009-07-24 22:48:15 följande:
    Då är det snyggare att skippa tajtsen totalt och har strumpebyxor eller inget alls.
  • AnetteGunnarsson

men skall det vara med smala axelband, eller kortarmad .. ?
    eller är det bara vad man gillar själv.?

om man vill ha smala axelband skall det vara vanligt eller bakom nacken då? =0)

Lena skrev 2009-07-24 22:48:15 följande:
  • Lena

v-ringat brukar framhäva former bra. Har man snygga armar ska man såklart visa dem!

• astoria

Var på Tippy i veckan,dom hade massor med fint på rean. 100-150 kronor för skitfina tunikor!

• AnetteGunnarsson

Tack! =)Lena skrev 2009-07-24 23:00:48 följande:

v-ringat brukar framhäva former bra. Har man snygga armar ska man såklart visa dem!
  • astoria
    AnetteGunnarsson skrev 2009-07-24 23:07:44 följande:
    är det tippy.com ?
    Japp precis! Fast jag var i "riktig" butik,på Väla Köpcentrum.
Svar på tråden Partykläder för mulliga/breda o korta..??