• bubbla00

Alvedon i USA

Sitter i USA gravid och har ont i huvudet, finns det paracetamol (alvedon) här? vad heter tabletterna i USA?

• Svar på tråden Alvedon i USA
  • heter

Tylenol, Excedrin eller Advil är det bästa som finns. Tylenol ska vara okej vid graviditet så vitt jag vet, men dubbelkolla för säkerhets skull när du köper dom så att du inte får ett skadat barn pga mig.

• microsoft

Aceta, Actimin, Anacin-3, Apacet, Aspirin Free Anacin, Atasol, Banesin, Crocin, Dapa, Dolo, Datril Extra-Strength, DayQuil, Depon & Depon Maximum, Feverall, Few Drops, Fibi, Fibi plus, Genapap, Genebs, Lekadol, Liquiprin, Lupocet, Neopap, Ny-Quil, Oraphen-PD, Panadol, Paralen, Phenaphen, Plicet, Redutemp, Snaplets-FR, Suppap, Tamen, Tapanol, Tempra, Tylenol, Valorin, Xcel.

Källa: en.wikipedia.org/wiki/Paracetamol

• LAMadde
    bubbla00 skrev 2009-07-25 00:29:32 följande:
    Sitter i USA gravid och har ont i huvudet, finns det paracetamol (alvedon) här? vad heter tabletterna i USA?
    Om du går till Walgreens, CVS lr annan drugstore så finns det alltid ett apotek (där man hämtar ut recept) längts in i affären. Där kan du fråga en apotekare om du känner dig osäker. Den enda jag  vet säkert att du kan ta Tylenol (som inte är blod-tunnare).
Svar på tråden Alvedon i USA