• MonicaPersson

Dimetikon-mot gaser??

Har under några dagar haft väldiga problem med gaser under natten och morgonen tills man vaknar och rör på sig.. Är i v 14... Och det börjar bli riktigt jobbigt!!!!

Fick tipset att använda dimetikon och det lät ju som en riktig önskedröm..
    Dock är det så att jag är väldigt nojig när det gäller tabletter (eller ja allt nu när det är min första graviditet)
    Inga ogynnsamma effekter på foster har påvisats, så står det i förpackningen och det låter inte så säkert... Nojiga jag ;))

Någon som använt det och har lust att skriva sina egna erfarenheter och få mig lugnare eller att jag inte ska använda det av någon orsak....
    Och om ni har några andra tips...
    Allt uppskattas.

Kram

• Svar på tråden Dimetikon-mot gaser??
  • Zinzie

Den är kategori a, så den är testad på många, många människor och ingenting verkar farligt.

Däremot tycker jag att de är eländiga sockerpiller som inte funkar tyvärr. För mig funkar det att se till att inte bli förstoppad och om jag får massor av gaser ändå så hjälpte det att ligga på magen fram tills det slutade funka...

• MonicaPersson

Med många många människor, även många gravida??

Okej tråkigt att höra att dom inte fungerar på dig, det är ju det man är rädd för också, att man ska få upp hoppet och sen att det inte hjälper =(

• janina76

Hej!
    Jag har ätit dom i många år pga att jag har colon irritable och tycker att det är det enda som hjälper mig.
    Har ätit dom under alla mina tre graviditeter och är nu på den fjärde.
    Dom är helt ofarliga!
    Alla mina barn är friska och glada=)

• Frila2

Dimetikon och Miniform är mediciner som inte går ut i blodet alls utan arbetar endast i tarmen. Det kan därför inte påverka barnet alls eftersom barnet inte delar tarmkanal med sin mamma utan endast blodet. Allt som går ut i blodet går till barnet, det som inte går ut i blodet kan inte nå barnet.

For those who believe, no proof is necessary. For those who don't believe, no proof is possible
  • Molly77

jag äter dimetikon när jag är gasig. det bästa jag nånsin ätit.
    hjälper direkt på mig. behöver bara ta det i en dag eller två sen är det bra i magen igen.
    det ska inte va farligt för fostret. står i infon.

• Mrs Suz

Jag har ätit dem nu ett tag pga av uppblåst mage. Jag hade testat det mesta på marknaden för att få lindring. (haft problem med det sedan jag var liten)
    Detta är det enda som har hjälpt på riktigt!

Nu när jag är gravid har jag fortsatt med dem och de fungerar lika bra. Och det är inte skadligt för bebisen.

Lycka till!

• MonicaPersson

Tack så jättemycket för alla svaren =)

Ni anar inte hur mycket ni har lugnat mig......
    Blir att jag testar dom och hoppas på det att dom hjälper mig med =)

Tusen tack åter igen!!!!
    Kram

• mattias77

Började idag å har efter 2 piller redan mindre obehag / smärtor i övre magen som strålar ut över bröstkorgen som innan, denna smärta har jag jaft till å från nu i 1 års tid tills jag fick dessa pga att jag känner mig "uppblåst"

Wow anar redan stoooor skillnad, eller inbillar man sig ha ha

Svar på tråden Dimetikon-mot gaser??