• que

Brunt i sovrum m furu möbler??

Hej vi ska total renovera vårat soverum måste isolera på nytt mm. vi har en furu säng så jag fuderar på att ha nå ljusa väggar typp beig lr nåt och sen en mörkare typ brun fondvägg?? vad tror ni om de? lr vad skulle passa bäst till möbler i furu/trä.?? nån som vill hjälpa mig?
    kanske nån har nån bild att visa på sitt sovrum lr tapet?

Tack på förhand//Ewa

• Svar på tråden Brunt i sovrum m furu möbler??
  • La Lola

Så här ser det ut hos oss.
    Vill eg måla furumöblerna vita men jag älskar byrån som den ser ut just nu...

Vårat sovrum.
    (klickbar bild)

*mamma till Alma 9 år och Hedda född 13 mars-09*
  • que

La lola:Tack för svar:) fin tapet vad heter den??

• La Lola
    que skrev 2009-07-25 09:46:40 följande:
    La lola:Tack för svar:) fin tapet vad heter den??
    Ingen aning men den är köpt på Rusta iaf.
    *mamma till Alma 9 år och Hedda född 13 mars-09*
  • helenasthlm

Furu möbler till bruna el överhuvudtaget mörka väggar, NEJ!!

Vilken gröt det skulle bli.

• Hvitveis

Du har inte funderat på att betsa/måla furusängen? Då står ni ju friare att välja någon färg.
    Om ni t.ex betsar den i mörkbrunt kan ni ha ljusa väggar, allt ifrån riktigt vitt till olika beige toner.
    Eller betsa den vit? Då har ni massor av möjligheter till roliga fondväggar t.ex.

vet inte riktigt vad ni gillar, vad har ni för "stil"?

• que

Sambon vill inte måla sängen eller göra nåt med den så den får väl vara furu!

Vad skulle ni valt för tapeter då?färg?

Tacksamm för hjälp är så dålig på sånt här.

• Kattflickan

Mina förslag:
    - En svart tapet med lite mönster på
    - Silver/grått
    - Lila
    - Blått
    - Grönt

Tror mer på att du ska välja kalla färger än varma till dina furumöbler. Om du ändå vill ha beige eller bruna väggar så röstar jag på mörkbruna. :)

• Janssonkatten

Jag hade nog målat ljust och sett till att med textiler fått in färg i rummet, på det sättet kan du dölja furun (som inte faller mig i smaken).
    Har nyligen sett ett rum med bruna/beiga tapeter och furu, inte alls särskilt fint. Har du kollat på www.styleroom.se ? Där kan du söka på sovrum och se om du hittar nån tapet eller färg som passar med furu.

Svar på tråden Brunt i sovrum m furu möbler??