• Anonym (Längtar)

Kan definitivt aldrig bli lycklig som singel

Efter att ha haft en otroligt bra relation är det enkelt att konstatera att singellivet är vidrigt. Finns inte en chans att jag kommer njuta av att vara ensam. Hatar det över allt annat. Ingen som saknar en, ingen där när man kommer hem och man somnar ensam. Vidrigt. Vill bara bli älskad igen, så här orkar jag inte leva.

• Svar på tråden Kan definitivt aldrig bli lycklig som singel
  • ica

Det kommer att bli bättre. Att trivas med sig själv tror jag är grunden till att kunna ha bra relationer till andra.

• Anonym (Längtar)
    ica skrev 2009-07-25 10:33:56 följande:
    Det kommer att bli bättre. Att trivas med sig själv tror jag är grunden till att kunna ha bra relationer till andra.
    Jag har god självkänsla och trivs med mig själv. Men det är pest att inte få dela sitt liv med någon. När man vet hur bra det kan vara....
  • Anonym (Längtar)

Någon som verkligen är lycklig som singel? Man har ingen att dela allt med...

• Polly S

så bra kan ju inte förhållandet varit eftersom det tog slut?
    kanske just därför du är bitter på singellivet nu, för att det inte var ditt val att bli singel?
    fundera lite på vad du har för egenvärde, om du inte är älskad av vänner, familj, bra på ngt annat än att vara just partner?

Anonym (Längtar) skrev 2009-07-25 10:32:49 följande:

Efter att ha haft en otroligt bra relation är det enkelt att konstatera att singellivet är vidrigt. Finns inte en chans att jag kommer njuta av att vara ensam. Hatar det över allt annat. Ingen som saknar en, ingen där när man kommer hem och man somnar ensam. Vidrigt. Vill bara bli älskad igen, så här orkar jag inte leva.
    Anonym (Längtar) skrev 2009-07-25 10:36:10 följande:
    Jag har god självkänsla och trivs med mig själv. Men det är pest att inte få dela sitt liv med någon. När man vet hur bra det kan vara....
  • Anonym (Längtar)
    Polly S skrev 2009-07-25 16:22:50 följande:
    Förhållandet var riktigt bra, men han blev sjuk.
    Jag är otroligt älskad, av familj, av vänner och av mina barn.
    Men vem vill leva ensam egentligen? Inte jag som upplevt ett riktigt lyckligt förhållande i alla fall... Saknar någon att dela allt med. Och det handlar inte om självkänsla, det är att man har det så mkt roligare när man är två
  • Anonym

ts: instämmer! Är i ungefär samma situation själv. Blir så irriterad på människor som säger att man ska passa på att njuta av att vara singel och "inte behöva anpassa sig efter någon" eller att man inte kan gilla sig själv om man inte kan vara lycklig som singel. Med samma logik skulle jag kunna säga att de väl aldrig varit i ett bra förhållande... När jag varit i relationer har jag definitivt inte anpassat mig på något sätt som stört mig det minsta.

Det betyder inte att jag inte klarar att vara ensam eller att jag tänker nöja mig med någon bara för att ha någon, men jag längtar verkligen efter den där samhörigheten som jag bara har med en partner.

• Polly S

sorry, jag är bara lite alergisk mot tänket att man inte är hel utan ngn annan!
    jag tror man måste trivas själv och med sig själv för att bli lycklig i tvåsamhet och det låter lite som om du inte tycker nåt är värt ngt om du inte har en partner, men så kanske du inte menar?

Anonym (Längtar) skrev 2009-07-25 16:11:00 följande:
    Någon som verkligen är lycklig som singel? Man har ingen att dela allt med...
    hur länge har du varit singel?
    Anonym (Längtar) skrev 2009-07-25 16:28:01 följande:
    Förhållandet var riktigt bra, men han blev sjuk. Jag är otroligt älskad, av familj, av vänner och av mina barn. Men vem vill leva ensam egentligen? Inte jag som upplevt ett riktigt lyckligt förhållande i alla fall... Saknar någon att dela allt med. Och det handlar inte om självkänsla, det är att man har det så mkt roligare när man är två
  • Anonym

Men FionaM, det är väl också olika för olika människor? För mig är ett bra förhållande väldigt viktigt, medan för andra människor kanske vänskap eller karriär är viktigt. Jag förstår definitivt din "allergi", samtidigt som jag själv är jag lite allergisk mot att singellivet glorifieras.

• Polly S

så du är en av dom som inte är hel i sig själv? får man fråga varför? *nyfiken*

Anonym skrev 2009-07-25 16:42:01 följande:
    Men FionaM, det är väl också olika för olika människor? För mig är ett bra förhållande väldigt viktigt, medan för andra människor kanske vänskap eller karriär är viktigt. Jag förstår definitivt din "allergi", samtidigt som jag själv är jag lite allergisk mot att singellivet glorifieras.
  • susannemalmö

Fast att vara singel är inte desamma som att vara ensam. Problemet ligger kanske i att ni inte har tillräckligt många människor i er närhet som ni kan dela saker med. Då blir man ju mer beroende av en partner.
    Jag är otroligt lycklig som singel, men jag känner inte att jag inte har någon att dela allt med.
    Jag kan inte komma på en enda sak som jag fattas som singel.
    Ähh, jag vet inte, det kanske är så enkelt som att vi bara är olika och har olika behov.
    Men jag tror faktiskt att din negativa inställning till singellivet gör det ännu värre, så brukar det ju vara med det mesta.

Svar på tråden Kan definitivt aldrig bli lycklig som singel