• ohmy

    Bra tips om dop present till en flicka när man är gudmor?

    Någon som har några bra tips om bra dop presenter till en flicka när man ska bli gudmor?
    Något personligt och lite speciellt :)
    Typ smycke med namn/ kort eller liknande som har tips om fina sådana?

  • Svar på tråden Bra tips om dop present till en flicka när man är gudmor?
  • Lucky

    Min dotter fick ett fint guldhjärta av sin gudmor, det var fint!
    Men sen fick hon sin initial av en annan kompis som en gemensam kompis till oss gjort, det tycker jag var jättekul! Tror lilla fröken kommer gilla det när hon kommer i tonåren!
    Sen finns det ju jättefina dopfiltar, som det står namn och dopdatum på , det fick hon oxå!

  • ohmy

    Vill gärna känna att detta är ngt spec från mig och inget som alla andra också kommer köpa.. Vet ngn vart man kan hitta fina smycken med namn på?

  • Lucky

    Sök på namnsmycken så kanske du hittar något
    annars hade iaf guldfynd smycken som de kan skicka iväg för gravering förut...
    kanske www.lyckopenningen.se
    om adressen blev rätt, annars kan du söka på det med!

  • Frila2

    När man har en liten tjej får man såå mycket smycken så någonting annat är roligare tycker jag. Dottern fick en jättefin flaggstång och flagga från Guldfynd från sin gudmor Jättefin och det står hennes namn och dopdatumet på. Personligt och jätteroligt tyckte vi. Tror att vår dotter fick 10 olika halsband.


    For those who believe, no proof is necessary. For those who don't believe, no proof is possible
  • LaTjej

    Jag fick en "mina första år" bok den tittade jag i för några dagar sedan! Skit kul att se ens hand och fotavtryck från när man var pytteliten :
     
    En fin present som kommer ge många glada miner när ditt gudbarn blir äldre :).

    Är iofs inget smycket :p men ett tips iallafall :

  • Jojja88

    Jag ramade in ett kort på mig och min guddotter tillsammans med en dikt av siv andersson. Sen köpte jag även gemensamma presenter med kompisar, vi pysslade ihop ett album med foton, stickers, dikter, sångtexter m.m som lilltjejen kan kolla i när hon blir äldre.

    Ett gudbarn
    Av: Siv Andersson

    Att få ett litet gudbarn
    är en gåva och en ära
    - att man är så betrodd
    att stå ett liv så nära.

    Man länkas till varandra
    med ett gudomligt band.
    Så själsligt är man nära
    fast man bara ses ibland.

    Ett gudbarns liv man följer
    av omtänksamma skäl.
    För man har fått till uppgift
    att se till barnets väl.

    Och även i det tysta
    finns detta alltid kvar
    - att man känner något särskilt
    för det gudbarn som man har.

  • max hugo

    Hej

    Tipsade en annan tjej här på familjeliv om en barnstol personligt målad med namn. Du väljer själv färg och motiv å om du vill ha nån hälsning under sitsen.
    Jätte fina. Har själv gett bort det till dop eller bara en födelsepresent.
    Kolla blocket å sök dopgåva i gbg området. Du kan få den skickad oxå tror ja men då får du betala frakten själv annars kostar den 400:-

    Lycka till

  • Angel1978

    Bor du runt Göteborg finns det en tjej i Kungsbacka som tillverkar och målar jättefina barnmöbler mm.. Köpte en dockvagn till kompisens dotter i doppresent som vi skrev namn på och vem den var ifrån under.
    www.masen.nu/

    Ett annat tips som samma tjej fick var en liten glaskub med hennes foto i 3d inuti. Vet ej var det är köpt dock..

  • Disco

    Jag köpte en verktygslåda till min guddotter. Skall fylla den med ett verktyg varje födelsedag/dopdag så den är redo att ta med till hennes första egna hem (om flera år förstås). Uppskattat av föräldrarna och en kul ide´tyckte de flesta!

  • Miss Cee

    Ett klassiskt berlockarmband, där man sedan kan fortsätta med att köpa till berlocker efterhand, som betyder något.

    Tex en cykel när hon lär sig cykla
    en bok när hon börjar skolan
    en månadssten
    osv.

Svar på tråden Bra tips om dop present till en flicka när man är gudmor?