• dockan1

Blåa klot

Hoppas så på hjälp från er.

För några år sedan fick min mamma ett blått keramik/porlinsklot av mig. Tyvärr råkade min pappa ha sönder det.
    Min mamma har sedan dess önskat sig ett nytt. Nu är det återigen hennes födelsedag och jag vill så gärna hitta ett nytt trädgårdsklot till henne. Söker med ljus och lykta och kan inte hitta något. ( Utom i var och varannan trädgård, förstås.)

Någon som vet var jag kan få tag på ett blått trädgårdsklot. Bör i Örebro, men kan gärna åka en bit bara jag vet att det finns.

Tacksam för all hjälp.

Kram
    Anette

• Svar på tråden Blåa klot
  • Analoga
    dockan1 skrev 2009-07-25 11:38:26 följande:
    Hoppas så på hjälp från er. För några år sedan fick min mamma ett blått keramik/porlinsklot av mig. Tyvärr råkade min pappa ha sönder det. Min mamma har sedan dess önskat sig ett nytt. Nu är det återigen hennes födelsedag och jag vill så gärna hitta ett nytt trädgårdsklot till henne. Söker med ljus och lykta och kan inte hitta något. ( Utom i var och varannan trädgård, förstås.)Någon som vet var jag kan få tag på ett blått trädgårdsklot. Bör i Örebro, men kan gärna åka en bit bara jag vet att det finns. Tacksam för all hjälp.KramAnette
    Det brukar finnas på varuhus typ Plantagen eller liknande ställen som säljer trädgårdsväxter.
  • dockan1

Här i Örebro har inte plantagen eller annan affär haft dessa på några år. De är inte moderna längre. Nu finns bara ankor, grodor mm.
    Tack ändå för ditt svar.

Svar på tråden Blåa klot