Little Ms Chatterbox skrev 2009-08-01 22:30:46 följande:
Han fyllde7 år i våras. Just neotiden var en tuff start för honom. Han sövdes och lades i respirator med högfrekvent andning i ca en vecka. Lungan var så pass omogen så den gick sönder, han fick toraxdrän. Han var 9 dagar gammal innan vi fick ut honom ur kuvösen en stund och ha honom på bröstet. Men sen när lungan väl började läka så gick det fort, behövde bara sola några gånger och lära sig att äta. Han behövde syre på tuss ganska länge men klarade sig utan andningslarm och var snabb med att hålla
temperaturen.Vi har varit på bup nu i sommar och fått utreda honom, han har ADHD och Atypisk Autism med motoriska funktionshinder. Vi vet inte om det kommer av prematuriteten eller bara rent tillfälle.Mina tvillingar spydde väldigt mycket, men hittade något som var jättebra mot det! Nestargel, finns på apoteket. Är ett förtjockningsmedel som man har i ersättningen. Ena tvillingen har så omogen magmun att vi medicinerar med Losec Mups.
Vi låg bara inne på neo i ca 3 veckor. Han vägde 1865 g så han va stor fast liten sa dom.. Låg nog i kuvösen i 1 vecka tror jag men vi fick ha honom på bröstet redan första dan.. Jag fick 2 kortison sprutor så hans lungor skulle hinna utvecklas fall de skulle bli så att jag va tvungen att bli förslöst. Jag fick redan havenskapsförgiftning i vecka 26+0 så jag låg inne själv 1 månad å sen 3 veckor med Noah på Neo han är född 31 mars i år.
Tack för tipset om nestargel, ska köpa de redan imorgon