• Sephiroth

Mössa till nyfödd??

Vilken storlek ska man köpa till de små liven egentligen?? Skulle vilja ha med en egen mössa till BB så jag slipper den där pampers/libero mössan. (Eller vilket märke det nu är)

Någon som har koll? =)

ღLillfisen!ღ
  • Svar på tråden Mössa till nyfödd??
  • Ulf Harrys Farsa

Mössa? på sommaren?
    solhatt kanske.

Nej bäbisar får inte öroninflammation av att det blåser (om det inte blåser in bakterier i örat, vilket känns jättetroligt att det skulle)

;)

Man blir inte förkyld av att ha kalla fötter heller ;)

• Drömmerdrömmar
    Ulf Harrys Farsa skrev 2009-07-25 12:21:11 följande:
    Mössa? på sommaren?solhatt kanske.Nej bäbisar får inte öroninflammation av att det blåser (om det inte blåser in bakterier i örat, vilket känns jättetroligt att det skulle) ;)Man blir inte förkyld av att ha kalla fötter heller ;)
    Haha kan inte låta bli att skratta av det du skrev.

För det första så tar dem på mössa på bebis nästan direkt efter förlossningen, min dotter föddes 12 juni 2008 en vaarm dag, och då tog dem på henne mössa nästan direkt, och sen tog vi ju på våran.

det är för att hålla huvudet varmt eftersom dem blir kalla när dem kommer ut
  • Miss Lau

Vår bebis föddes den 2/7 mitt i värsta värmeböljan men enligt BB personalen här skulle man ändå ha mössa på bebisen. Vi hade med en supertunn hjälmmössa och den tyckte de passade utmärkt. Storleken på vår är 40/42 och den passar bra till en medelstor nyfödd.

• Ulf Harrys Farsa

ett spädbarn har noll koll på sin kroppstemp så den kan lika gärna bli överhettad av en mössa....

• Drömmerdrömmar
    Sephiroth skrev 2009-07-25 12:12:35 följande:
    Vilken storlek ska man köpa till de små liven egentligen?? Skulle vilja ha med en egen mössa till BB så jag slipper den där pampers/libero mössan. (Eller vilket märke det nu är)Någon som har koll? =)
    Det där är ju olika beroende på vad man har för huvudomfång :) vi köpte med mössor det stod 1-2 månader på för jag tyckte dem såg så små ut, men sen var dem lite stora ändå när hon föddes så då fick vi köpa str 0-1 mån DEM ÄR JÄTTESMÅ :p (nu när man kollar på dem haha) min dotter hade 34 cm i omfång runt huvudet.

dock kunde hon bara ha 0-1 månads mössan i kanske 2 veckor
  • Juhanna

Våran dotter fick ingen mössa på BB men dom säger ju att man ska ha mössa på dom eftersom dom inte kan reglera kroppsvärmen själva

• Ulf Harrys Farsa

Vi fick ingen mössa, ingen nämnde det ens, vi födde i Mars!
    som sagt tidigare, mössa på sommaren = onödigt

• Drömmerdrömmar
    Miss Lau skrev 2009-07-25 12:26:25 följande:
    Vår bebis föddes den 2/7 mitt i värsta värmeböljan men enligt BB personalen här skulle man ändå ha mössa på bebisen. Vi hade med en supertunn hjälmmössa och den tyckte de passade utmärkt. Storleken på vår är 40/42 och den passar bra till en medelstor nyfödd.
    38/40 är för nyfödda, och 40/42 när man är ett par månader, din dotter/son hade nog större huvudomfång
  • Drömmerdrömmar
    Ulf Harrys Farsa skrev 2009-07-25 12:28:10 följande:
    Vi fick ingen mössa, ingen nämnde det ens, vi födde i Mars! som sagt tidigare, mössa på sommaren = onödigt
    verkar obegåvat av bb personalen. och er, som inte tänkte på att köpa med en mössa. och nu snackar vi inga dunmössor !
  • Miss Lau
    Drömmerdrömmar skrev 2009-07-25 12:29:40 följande:
    38/40 är för nyfödda, och 40/42 när man är ett par månader, din dotter/son hade nog större huvudomfång
    Hans huvudmått var 35,5 cm och det är väl rätt normalt? Mössan är från pop och kommer garanterat inte att passa om ett par månader
Svar på tråden Mössa till nyfödd??