bjuden på bröllop utan barn
Hur ser ni på det? Bjuden på bröllop men INGA barn. Vi måste fixa barnpassning, suck
Hur ser ni på det? Bjuden på bröllop men INGA barn. Vi måste fixa barnpassning, suck
Vad är problemet? Antingen går ni eller så stannar ni hemma.
Hmm hur jag ser på det?
Den dagen jag ska gifta mig kommer mina sparpengar gå åt. Jag har ingen lust att lägga pengar på skrikiga små barn som springer omkring, har tråkigt och som ska ha lekrum, barnpassning och specialmat.
men snälla en till sån här tråd. Endel vill inte att det är med barn på deras bröllopsfest och en del vill det. Det är som med andra fester. En del är ej för barn. Har ni nångång varit på fest utan barn? Vill ni inte ha barnvakt så strunta i det o skit i bröllopet åk inte dit o gnäll över att era ungar inte får följa med.
Varför är det så lätt (för många) att ha barnvakt hit o dit men när de är bjudna på bröllpo så är det helt uteslutet o barnen måste följa med.
Jag kan själv förstå att man inte vill ha barn på bröllop. När vi gifte oss var det bara ett par som hade barn och då var det inget att säga nej till, men jag kan tänka mig att det varit många barn hade vi nog eventuellt ställt oss fråga om barnlöst. Kan tillägga att det enda barn vi också hade förde ganska mkt liv exempelvis som när min pappa skulle hålla tal vilket gjorde att alla inte hörde honom. Detta vet jag är en anledning till att många vilka barnfritt också. För att fokus ska ligga på brudparet och inte alla barn.
Varför? Jo främst för att då en vuxenfest, dessutom har jag svårt med alkohol bland barn vilket och när vi var i läget att gifta oss ville vi ha just en vuxenfest med alkohol. Inte för att jag inte tycker om barn.
MEN, jag tycker också det är viktigt att om man bjuder in till ett barnfritt bröllop MÅSTE man också inse att alla kanske inte kan komma eftersom det kan vara svårt att skaffa barnvakt. Och jag tycker också att om man känner att man har svårt att få barnvakt, eller ej vill skaffa barnvakt ska man kunna tacka nej utan dåligt samvete.
Det är väl bara att svara att ni inte kan komma? (Ev att ni ska försöka fixa barnvakt, men att det kanske inte går i lås).
Bjuder man till bröllop eller fest med dylika restriktioner, får man ju räkna med att alla som annars skulle kunna komma, kanske inte kommer...
Likaså om man förlägger bröllopet utomlands eller på annan ort, och gästerna själva får bekosta resa, boende mm. Ett visst bortfall lär då automatiskt ske, men det är ju brudparets val om de vill ta den "risken" eller inte. Liksom det är ert val om ni kan/vill fixa barnvakt eller inte.
Gifter jag mig en dag så kommer det inte att vara accepterat med barn. Min dag = mina regler.
Vi hade samma situation för en mån sen, svårt att få barnvakt till 4 ungar....men jag förstår brudparet, ville inte heller ha massa skrikiga barn på vårat bröllop!!! Vi lyckades få barnvakt, annars hade vi gjort som så att 1 av oss fick gå, inte mycket att orda om tycker jag!!!
Är det deras önskemål på deras kanske största och finaste dag så får man fixa barnvakt om man vill vara med tycker jag.
Kan väl vara skönt för er med att få lite barnledigt?
Hur skulle du se på en inbjudan till en vanlig fest utan barn? Förmodligen skulle du acceptera det utan att se det som besvärligt att skaffa barnvakt?
Hur skulle du se på en inbjudan till en vanlig fest utan barn? Förmodligen skulle du acceptera det utan att se det som besvärligt att skaffa barnvakt?